Când consultanța devine risipă de timp și de bani

Anul trecut în decembrie, un marketer m-a recomandat pe email copy unei afaceri locale.  

 

Mi-a menționat că X-ulescu deja are strategia, a primit direcții în consultanță cu marketerul respectiv și știe ce vrea (ah, music to my ears). 

 

După ce m-am văzut cu clientul, ca primă impresie părea că știe ce vrea să facă.  

 

Am bătut palma, am făcut contractul și urma să începem peste o săptămână, după ce face fine touches la ofertă și strategie. 

 

7 zile mai târziu mă sună pentru 5 minute care s-au transformat în 30 ca să-mi spună că schimbă toată abordarea.  

 

În apel mi-a explicat ce și cum facem. Iar eu urma să mă apuc de copy de ziua următoare. 

 

Fix în momentul în care am vrut să mă apuc să scriu primele emailuri, mă sună iar zicând că s-a răzgândit și vrea altceva.  

 

În acel punct începeam să am mai multe dubii despre client. Și cât de mult știe ce vrea. 

 

Peste 3 zile sună iar și spune că are nevoie cât mai rapid de niște lucruri total diferite față de ce a menționat în ultimul apel.  

 

A schimbat oferta și în acea zi voia să îi dea drumul, chiar dacă nu aveam niciun material.  

 

Long story short – am rupt colaborarea în momentul ăla. 

 

După toată întâmplarea, un singur lucru m-am tot întrebat cu privire la client:  

 

De ce a mai mers la ședința aia de consultanță cu marketerul respectiv? 

 

Pentru că personal mi se pare că a fost risipă de timp și de bani.  

 

Omul tot nu știa ce voia să facă. 

 

Nu a plecat cu nicio direcție/strategie concretă pe care să o urmeze.  

 

Acum poate că ședința a fost bună, n-am de unde ști. Și antreprenorul a deviat pe traseu.  

 

Dar doar pentru că participi la ședința de consultanță, nu înseamnă că gata, ai dat lovitura. Cel care te consultă nu poate face treaba pentru tine.  

 

Cam trebuie să urmezi ce primești acolo to get your money’s worth. Sau măcar să delegi echipei să facă asta. 

 

Plus că ai venit la consultanță ca să primești soluții de la cineva care știe domeniul. Și să nu mergi orbește pe ce crezi tu că ar fi mai bun.  

 

Măcar încearcă să aplici ce primești acolo. Dacă tot deviezi de la plan, a fost doar o pierdere de timp. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Short notice: dacă aplici în următoarele zile, mă voi ocupa după 16 decembrie, pentru că voi fi plecată în concediu. 

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 89 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: risipă 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „risipă” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *