Acum ceva timp mi-a cerut un client un email, pe care urma să-l trimită ca invitat la lista altei persoane.
Drept condiții, persoana respectivă își dorea ca textul să fie sub 30% scris cu AI în nu mai știu ce soft.
Era un proiect în engleză și am observat că în străinătate că a devenit un trend să testezi textele prin nush ce tool-uri de verificare anti-AI.
Well, nu mi-am făcut griji în legătură cu asta. Nu depind de niciun soft ca să scriu.
Dar când am terminat textul, l-am trecut de curiozitate prin acel tool de verificare.
Textul era 100% scris de mine.
Iar tool-ul a arătat că 10% era scris de AI. Am scanat documentul și indica anumite fraze că n-ar fi scrise de om.
Probabil pentru că erau mai lungi, dar oricum le lăsasem așa că suna mai bine textul decât dacă le-aș fi scurtat.
Asta mi-a stârnit și mai tare curiozitatea. Așa că am luat același email, l-am băgat în ChatGPT și i-am zis să-l rescrie.
Apoi l-am testat în același tool.
Deși mă zgâriau pe retină clasicele exprimări AI din engleză (in a world where, in an era of, delve, embark, very crucial information etc), softul a zis că e 100% scris de om.
(io cred că au făcut echipă și au complotat împreună, un tool se ajută pe altul la greu)
De asta eu personal n-aș lua proiecte care depind mai mult de un tool să zică cine a scris textul. Îmi place să încep colaborările pe bază de încredere.
Același lucru se aplică și copywriterilor.
Dacă clientul spune clar că nu vrea texte generate de AI, scrii tu materialele cu mânuțele tale.
Altfel riști să pierzi încrederea clientului și proiectul, pentru că sunt metode mai bune să verifici dacă un text e scris de AI sau nu.
1. Te uiți la exprimări.
2. Verifici istoricul cu editări de pe document.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc