Banca mea încă mă crede studentă (sau cum să segmentezi mai bine lista)

Dacă ai clienți care fac email marketing, probabil ai auzit măcar o dată sfatul să segmentezi lista de contacte. Ca să poți trimite mesaje mai personalizate. 

 

Apoi, după ce auzi asta, vin principalele metode prin care poți face asta: 

 

1. Segmentare de bază: contacte clienți, contacte interesate de X, contacte engaged etc. 

 

2. Segmentare care poate fi importantă, dar nu pentru toată lumea, cum ar fi orașul din care provin, data la care s-au abonat, vârstă etc. 

 

De ex: cel mai probabil nu te interesează orașul din care vine X-ulescu dacă tu vinzi doar online și n-ai în plan să-ți deschizi un magazin fizic. 

 

Și e bine să poți face diferența dintre segmentări care chiar te ajută și cele care îți sunt inutile. Ceva ce ar trebui să facă și banca la care am avut eu cont de student. 

 

În 2021 am terminat facultatea (și n-am ajuns internată la Socola după 5 ani de UMF). Tot atunci mi-a expirat și cardul de student pe care l-am închis. 

 

Și totuși, cei de la bancă încă îmi trimit oferte de angajare pentru studenți și ce beneficii îmi oferă acest card și locul de muncă 😅 

 

Cel mai probabil nu sunt singura în situația asta. Cu siguranță are mai mulți oameni cărora le scriu și nu mai sunt în anii studenției. 

 

Iar cel ce are lista plătește extra pentru contacte care nu se mai încadrează în avatar. 

 

În cazul ăsta, ar trebui luată în calcul și segmentarea pe baza vârstei. Că nu vrei să vorbești pe ”limbaj de student” cu cineva de 40 de ani, care nu mai are treabă cu latura asta. 

 

Dar dacă tu vinzi lucruri general valabile pentru orice vârstă, n-are rost să segmentezi contactele pe baza vârstei. 

 

Asta e ceva ce persoana de la email marketing ar fi trebuit să ia în calcul.  

 

Am avut o situație de genul cu o clientă, vindea ornamente handmade, sustenabile, pentru nunți. În cazul listei ei, segmentam persoanele în funcție de data nunții. 

 

Pentru că ar fi fost dubios să-i trimit emailuri și să vorbesc de nunta perfectă peste 10 ani de când ar fi trebuit să aibă loc nunta persoanei. 

 

Așa că, atunci când decizi ce comunici, cui și ce ar fi relevant de știut despre avatarul tău, alege și detalii din acestea dacă e cazul. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *