Acum ceva timp m-a contactat o persoană să lucrăm împreună. Mi-a trimis mesaj că are nevoie de 3 articole de blog despre 3 arii pe care lucrează cu clienții ei.
Oke, sounds good.
Deși mi s-a părut ciudat că voia doar 3 articole…
I-am cerut mai multe date despre ce vrea să conțină articolele, ca să-i fac îi o estimare când ar fi gata.
Era bine dacă lucrurile decurgeau așa ușor și ne opream aici 🙂
Doar că următorul mesaj pe care l-a trimis a aprins niște red flags:
„Vreau ca articolele să-mi vândă serviciile și să-mi aducă clienți.”
…..
Wait what? 😅
Am căutat site-ul ei să văd dacă mai are ceva activitate acolo. Când am intrat acolo… părea un site de servicii funerare, nu pentru servicii de coaching.
Ok, hai să trecem cu vederea asta. Să vedem ce copy are pe site.
Nici acolo nu stătea deloc bine.
Dar poate totuși are o comunitate unită și are cui să vândă.
Așa că o întreb:
„Ai cumva o comunitate a ta pe Facebook, email sau WhatsApp?”
„Nu, abia acum încep și am nevoie să vând prin articolele de blog ca să fac bani pentru reclame.”
„De curiozitate, de ce ai nevoie doar de 3 articole de blog?”
„Atât îmi permit să plătesc.”
Ok, am discutat destul încât să-mi dau seama că nu putem lucra împreună:
„Uite, nu pot să te ajut. În primul rând, este de lucru la website din punct de vedere al designului și la partea de copywriting. În al doilea rând, nu poți vinde servicii de sute de euro cu 3 articole de blog. Nu este de ajuns nici pentru SEO, nici pentru a câștiga încrederea oamenilor. Dacă îți permiți doar 3 articole de blog, mai bine folosește acei bani să înveți să le scrii singură și să-ți faci o librărie întreagă de articole, pe care le distribui online. Așa oamenii află de tine, le câștigi încrederea și te vor contacta ca să lucreze 1 la 1 cu tine dacă ce le oferi este valoros pentru ei.”
„Nu înțelegi ce am nevoie. Lasă că mă duc la altcineva.”
😳
Asta se întâmplă atunci când vrei să-ți faci propria afacere, dar nu înțelegi cum funcționează vânzarea și marketingul.
Mai rău, ești și încăpățânat și nu asculți un sfat pentru care alții ar fi plătit 🙂
Dacă nu-ți permiți să lucrezi cu cineva, mai bine investește în tine și învață ca să te ocupi singur.
După ce ai vânzări, îți permiți să delegi aceste lucruri câtre cineva și vei ști și ce anume să ceri de la persoana cu care lucrezi. Și vei înțelege cum funcționează marketingul și vânzările, ca să nu-ți setezi așteptări Sci-Fi ca cele de mai sus.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
- Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
- Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
- Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.