După aproape 3 ani de când am scris prima mea pagină de vânzare, azi dimineață mi-am făcut curaj să mă uit din nou peste ea.
Și nu exagerez prin cuvântul curaj. De multe ori am reținerea să revăd primele mele texte, pentru că le compar cu ce pot face acum.
Am intrat în Drive și am scris Repatriere Decedați (da, pentru nișa asta am făcut copy prima oară).
Mi-a apărut documentul și l-am deschis.
Am citit titlul. Primele rânduri. Toată secțiunea și am continuat până la final.
A fost prima mea pagină de vânzare bazată pe storytelling. And I admit, nu a fost atât de rea pe cât mintea mea a încercat să mă facă să cred.
Chiar a fost destul de bună. Pe alocuri m-am surprins singură :))
Da, sunt zone în care acum aș modifica niște cuvinte și aș reformula.
Însă a fost un start destul de bun, luând în calcul că de atunci și până azi tot pe storytelling am mers. A fost o preferință de la început și încă am rămas cu ea.
Dar asta nu înseamnă că orice copywriter trebuie să atingă level 100 la execuția pe povești.
Sunt atât de multe moduri în care poți scrie o idee fără să folosești povești încât, dacă nu-ți place abordarea asta, sau ți se pare prea complicată, o poți evita.
Am mai văzut proiecte care vor storytelling pentru că așa comunică oamenii din spate. În cazul ăsta da, e indicat să poți scrie povești la un nivel decent.
Dar dacă proiectul nu-ți cere asta, poți încerca multe alte moduri să spui aceeași idee pe care vrei s-o transmiți într-o poveste.
De exemplu, să spunem că vrei să vinzi o carte despre cum să compui piese muzicale.
1. Începi direct să prezinți cartea și ce-ți oferă
2. Distrugi un mit din industrie, care-l oprește pe om să o cumpere
3. Vorbești despre compozitorii care au inspirat autorul să scrie cartea (mai ales dacă avatarul îi cunoaște)
4. Faci ceva tip checklist/chestionar cu punctaj, iar la final îi spui dacă are nevoie sau nu de carte
5. Prezinți un studiu de caz/testimonial puternic din start și apoi introduci cartea
5 abordări bune, care n-au nevoie de storytelling. Deci se poate și fără.
Dar dacă îți plac textele bazate pe stories, sau îți cere proiectul asta, cu puțină practică poți să faci niște povești memorabile, bine executate.
Poate nu va ieși cel mai wow text din start (eu pe prima pagină de vânzare am stat ore întregi la revizuirea poveștii), dar măcar e un punct de plecare de la care poți crește.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc