2 variante de text, rezultate diferite

Pe la începutul anului, am scris o pagină de vânzare pentru o carte. Când i-am făcut structura, m-am gândit să o scriu în așa natură încât să poată fi împărțită în 2 variante: 

 

Varianta 1: cu o poveste de început (citind cartea autoarei, am găsit o poveste cu potențial mare). 

 

Varianta 2: fără poveste (fiind o carte accesibilă financiar, am vrut să încerc și vânzarea directă). 

 

Am trimis ambele variante clientului și i-am propus să le testeze, mai ales că mare parte dintre persoanele ce ar fi ajuns acolo ar fi fost din reclame. Și cartea era nouă, nu aveam date din alte campanii. 

 

A făcut asta, iar ieri dimineață mi-a trimis rezultatul și m-a anunțat că încheie testarea. 

 

Varianta cu poveste a vândut cu peste 30% mai mult decât cea fără.  

 

32.5% ca să fim preciși. 

 

Clientul putea să jure că a doua variantă va ieși câștigătoare.  

 

Eu una am rămas imparțială (ca o mamă care nu vrea să spună că unul dintre copii e mai bun ca celălalt). Și așa rămân de obicei în orice test pe care îl fac eu sau clienții.  

 

Am pățit să-mi cadă fața când am văzut rezultatele la teste, să iasă câștigătoare variante care puteam să jur că vor merge cel mai prost. 

 

Așa că, dacă e cazul și când se poate, prefer să încurajez clienții să testeze.  

 

În situația asta, am planificat să facem test din start, după ce am aflat strategia de vânzare și detaliile despre carte. 

 

Și am putut să scriu pagina ca să poată fi împărțită în cele 2 variante, fără să afecteze mesajul. 

 

Pentru că, în momente de genul, nu prea ai de unde ști de la bun început ce va merge și ce nu.  

 

Iar prin test scapi de presiunea aia că ”trebuie să meargă, trebuie să fie cea mai bună variantă de text, că e singura pe care o are”. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *