2 lucruri care te ajută când scrii pentru clienți

M-am uitat aseară la King’s Speech. Pe scurt, e vorba de regele George VI, care avea probleme de dicție, se bâlbâia. 

 

Și a apelat la un logoped ca să-l ajute să poată vorbi în public. 

 

După ce a lucrat cu logopedul, a ținut un discurs pregătit dinainte de alte persoane, în care anunța războiul cu Germania. La încheierea speech-ului, logopedul i-a spus: 

 

”Încă te bâlbâi la litera W.” 

 

”Păi, a trebuit să mă bâlbâi puțin ca oamenii să-și dea seama că sunt eu,” i-a răspuns regele. 

 

Ăsta e un principiu bun de adoptat și pentru copywriteri când lucrează cu clienții lor. 

 

Nu-i de ajuns să scrii un text și să pui numele clientului tău pe el. Mai ales dacă e vorba de un client care are un stil specific lui de comunicare. 

 

Ajută să presari ici-colo expresii pe care le folosește el în texte sau în video-uri. Dar n-ar trebui să te oprești doar la asta. 

 

Și de aici apare diferența dintre speech-ul din film și când scrii pentru un client. 

 

În film, regele a citit un discurs pregătit în avans de alte persoane, în care spune ce ar trebui să audă națiunea. 

 

Tu, când scrii pentru un client, pe lângă elementele specifice lui, trebuie să-i înțelegi perspectiva. Cu ce e de acord și ce nu. Ce susține și ce nu. Altfel îți va fi greu să argumentezi ideile.  

 

Nu poți face un text general valabil, în special dacă vorbim de branduri personale sau persoane care reprezintă brandurile. 

 

De asta ajută să lucrezi cu clienți cu care ești pe aceeași lungime de undă. Și aveți puncte de vedere relativ similare. 

 

Pentru că dacă ești total diferit de clientul tău și vezi altfel lucrurile, devine mai greu să scrii pentru el sau ea. 

 

E ca și cum eu, ca vegetariană, aș scrie pentru un antrenor care susține sus și tare că dieta carnivoră is the best damn thing in the whole world. 

 

Aș putea scrie despre asta, dar mi-ar fi extrem de greu, personal nici n-aș vrea și nu mi-ar plăcea un astfel de proiect. 

 

În schimb, mi-e mult mai ușor și plăcut să scriu pentru un antrenor care promovează un stil de viață echilibrat, fără extremisme.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *