Ieri am fost la o lansare de carte în Bacău. După ce s-a încheiat momentul de discuții cu autoarea, invitații au avut opțiunea să cumpere cartea ei și alte cărți de la aceeași editură.
Cât timp am stat cu Constantin la masă gândindu-mă la ce să comand, vin 2 băieței ai organizatorilor, de vreo 5-7 ani, cu un set de cărți în mână.
”Uite ce fain, îi trimit la muncă de mici să învețe să vândă,” îi zic lui Constantin.
Atunci unul din cei 2 a venit spre noi cu un teanc de 4 cărți din mâini.
Din tot teancul, am observat că pe una nu o aveam. Așa că m-am întins după portofel să caut cash.
I-am întins banii lui Constantin să-i dea mai departe la copil. Și așa copilul s-a ales cu un mic comision, iar eu cu o carte nouă ❤️
Nici 5 minute mai târziu, copilul a venit cu alt set de cărți la masa noastră.
”Noi am luat acum, ar trebui să mergi și pe la celelalte mese,” i-a zis Constantin, iar eu am început să râd.
”Copilul ăsta e deștept,” i-am spus, după ce a plecat la masa de lângă noi să-și testeze abilitățile de vânzare. ”A făcut ceva ce unii marketeri uită. Un principiu de bază chiar: e mai simplu să vinzi cuiva care a cumpărat deja decât cuiva nou. Și tu îl înveți să meargă la oameni care nu au cumpărat, ca să muncească mai mult.”
Bine, poate nu a avut cele mai bune skill-uri de vânzător acel băiețel. Dar a fost foarte simpatic. Suficient de simpatic ca să câștige niște vânzări ieri seară.
Din păcate, pentru majoritatea afacerilor e nevoie de mai mult decât să fii simpatic.
Dar dacă ții cont de 2 lucruri pe care le-a făcut copilul aseară (vinde cuiva care a cumpărat deja și să fii prezent acolo unde află oamenii arătând ce ai de vânzare), e un început bun.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc