E mai bine să vinzi nevoi sau dorințe?

În ultima zi din Barcelona, am avut ”norocul” să plouă toată ziua. Și nu doar picurat, ci ploaie sănătoasă, de-ți storci hainele când ajungi acasă. 

 

Așa că am mers la un Decathlon să ne luăm pelerine de ploaie.  

 

Am intrat în magazin, am mers la raionul de hiking unde erau și pelerinele și am descoperit că nu eram singurii care voiam să cumpărăm asta. 

 

Trebuia să dai din coate ca să ajungi la rafturi 😅 

 

Era full, abia puteai să-ți faci loc de oameni.  

 

Și aproape toate rafturile erau goale. Au mai adus din depozit, au dezbrăcat manechine ca să dea toate pelerinele. 

 

Cred că de când s-au înființat nu au vândut atâtea. Probabil stăteau în depozit și se punea praful pe ele până atunci :))  

 

Mai ales că vorbim de Spania, unde e mai comun să mori de cald decât să te plângi de ploaie.  

 

Dar atunci pelerinele erau nevoia nr. 1 dacă ieșeai din casă. 

 

Tot în concediu am avut o discuție cu Constantin despre o idee interesantă pe care a auzit-o într-un podcast: 

 

E mai bine să vinzi dorințe sau nevoi? 

 

Era o întrebare pe care a primit-o podcasterul la un interviu de angajare în marketing. A răspuns nevoi și nu a primit jobul. 

 

Și eu aș răspunde la fel ca el.  

 

(Huh, ce bine că nu vreau să mă angajez) 

 

Podcasterul primise și explicația de ce răspunsul său nu era bun, din punctul de vedere al angajatorului. 

 

Nevoile nu au nevoie de marketing. Oamenii le cumpără și fără să le promovezi. 

 

Dorințele sunt mai greu de marketat. 

 

Sunt de acord aici. Dacă vrei perspectivă de marketing, e mai greu să vinzi dorințe și asta arată că ești up for a challenge. 

 

Dacă vrei perspectivă de business, oamenii care au nevoie de un produs sunt mult mai calitativi decât cei care-și doresc un produs. 

 

Cei care au nevoie îl vor folosi și chiar îți lasă feedback. Poți scoate studii de caz. Faci rost de recomandări. Au șansa să revină la tine. 

 

Cei care au o simplă dorință, de cele mai multe ori, pot renunța mai ușor dacă nu sunt motivați de ceva mai puternic, cum ar fi pasiunea. 

 

Și îți dau un exemplu: 

 

Când am început să învăț copy, nu era o simplă dorință. O vedeam ca pe o nevoie pentru mine. 

 

Știam că-mi place să scriu și vreau să câștig bani făcând ceva ce-mi place. 

 

Dacă nu fac asta, ajung să lucrez în farmacie și pot ajunge la fel de frustrată și nemulțumită de viață ca majoritatea pe care-i știu din industrie și din facultate. 

 

Aveam nevoie să-mi iasă, să pot deveni freelancer și să câștig bani din asta.  

 

Să lucrez la ceva ce mă mulțumește mai mult ca să nu ajung în farmacie. 

 

Dacă aveam un job ok, eram mulțumită și îmi doream să învăț ceva nou că ar fi nice to have, n-aș fi fost atât de motivată. Aș fi abandonat mult mai ușor. 

 

So it’s up to you ce fel de oameni vrei să atragi în business.  

 

De asta eu merg direct către clienții care au nevoie de copy. Nu care vor un copy mai bun, dar tot tind să amâne să lucreze cu tine. 

 

De asta prefer clienții care sunt ocupați și au nevoie de timpul lor pentru alte lucruri. Nu care deleagă copy pentru că vor 500% creștere în vânzări de ieri. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *