De ce antreprenorii care știu copywriting sunt cei mai faini clienți

Dacă ar fi să fac o clasificare a clienților cu care am lucrat până acum, ar fi următoarele categorii: 

 

1. Știu să scrie copy la nivel bun, dar nu mai vor să se ocupe ei de asta. 

 

2. Au o înclinație spre scris, merg mai mult pe intuiție și nivelul textelor e decent. 

 

3. Nu știu nimic despre copywriting. 

 

4. Copiază ce văd online, fără să știe dacă e un text ok sau nu (pe principiul că, dacă vecinul culege strugurii la final de septembrie, așa fac și eu că sigur știe el ce știe). 

 

Până acum, în primele două categorii se află cei mai buni clienți ai mei și asta se vede în fiecare conversație. 

 

Ei pot face diferența dintre un text slăbuț și unul solid. 

 

Știu exact ce materiale au nevoie, cum ar trebui să arate și nu trebuie să le explic diferența dintre un articol de blog și o pagină de vânzare. 

 

Acordă încredere mai repede, fiindcă se pot convinge de la primele texte dacă copywriterul știe ce face sau nu. 

 

Și, de cele mai multe ori, apelează la mine pentru că vor să câștige mai mult timp, fără să piardă calitatea muncii pe care au făcut-o deja. Pentru asta sunt dispuși să plătească exact cât merită toată munca, fără să negocieze la sânge. 

 

De asta, când mai am discuții cu antreprenori la început de drum care nu prea cunosc domeniul, le recomand 2 lucruri: 

  • Folosește banii ca să înveți măcar bazele copywritingului, ca să știi ce să ceri de la un freelancer și să poți distinge un text bun de unul slab. 

Nu trebuie să fii Ogilvy. Nici să faci copy 8 ore/zi.  

 

Ci să ai o bază de cunoștințe încât să poți scrie niște texte la nivel decent și să știi cum să-ți selectezi un copywriter când îți permiți să colaborezi cu unul. 

  • Aplică informațiile găsite online pe Google, sau primite de la ChatGPT. 

Sunt niște articole de blog foarte bine explicate și scrise, dacă dai un search pe Google să vezi cum să creezi câteva secvențe de emailuri. Sau cum să scrii textele pentru un website. 

 

Inclusiv ChatGPT îți poate sumariza niște principii/practici de copywriting. 

 

Dacă nu vrei să investești în asta, există o grămadă de resurse gratuite care te pot ajuta. Singurul lucru pe care rămâne să-l găsești e ambiția să le cauți și să le încerci câteva luni, până când înțelegi domeniul la nivel general. 

 

Probabil că-ți spui ”eu sunt antreprenorul, treaba mea e să mă ocup de business”.  

 

Dar când nu-ți permiți un copywriter, sau nu știi ce să ceri/ce așteptări să ai de la unul, e mai eficient să te ocupi tu de aria asta pentru o perioadă de timp. 

 

Începi să-ți crești veniturile.  

 

Și când e momentul, atunci poți delega. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *