Cum te asiguri că emailurile tale NU pot fi copiate

„Uite aici o bază de date cu top emailuri de vânzare creată de X. În caz că rămâi fără idei sau vrei să testezi ceva nou.” îmi scrie un client. 

 

Deschid arhiva de emailuri să văd despre ce-i vorba.  

 

Mare parte din emailuri sunt de la oameni din SUA pe care îi știu deja. Însă văd că a introdus și emailuri scrise în română. 

 

Citind printre rânduri titlurile emailurilor și de la cine sunt trimise, un nume mă face să mă opresc din scroll. 

 

Numele clientului meu. 

 

Iar în drept cu el, mai bine de vreo 10 emailuri scrise de mine în numele lui.  

 

Oh… okay.  

 

Aș minți dacă aș zice că asta nu m-a mângâiat puțin pe orgoliu. 

 

Dar uitându-mă cu atenție la ce emailuri a inclus, m-au surprins 2 chestii.  

 

1. Emailurile pe care le-a ales. 

 

Nu mă înțelege greșit, emailurile sunt bune (I wouldn’t have the guts to send them to 80k people dacă nu aș avea încredere în ele). 

 

Dar nu-mi dau seama după ce criterii le-a ales.  

 

Personal, aș fi ales alte emailuri dacă o luăm după marea idee, emoții și contentul propriu-zis. 

 

Iar dacă o luăm după engagement și nr. de lead-uri, maximum 3 au mers peste medie din cele enumerate.  

 

Restul au mers normal. 

 

2. Toate emailurile pe care le-a inclus au elemente specifice brandului, cam greu de replicat pentru alții. 

 

Sunt bune pentru inspirație la structură și dacă rămâi în pană de idei cu ce să mai încerci.  

 

Însă emailurile sunt scrise în vocea clientului. Formatare și elemente caracteristice lui. 

 

Plus că în mare parte contentul e bazat pe lucruri făcute de ei, rezultatele lor, concluzii extrase din practica lor. 

 

Dacă cineva se uită peste ele și vrea să le swipe-uiască, va fi cam greu 😅  

 

Să se inspire și să înțeleagă ce și cum am făcut, da. 

 

Luat cu copy/paste și schimbat 2-3 cuvinte, nu.  

 

Asta mă liniștește, pentru că am văzut în piață emailuri copiate unul de la altul. Chiar și la clase mai mari. Și prin copiate, mă refer că singurul lucru schimbat era numele senderului și semnătura de la final.  

 

Încă un avantaj când scrii ca tine sau ca brandul respectiv și mergi pe o abordare personală. Devii mai greu de replicat de restul din piață. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor să scrii emailuri pe care oamenii se chinuie oleacă să le poată copia, poți aplica aici pentru consultanță personalizată:  

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc  

 

P.S. Asta e ziua 40 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: citit printre rânduri 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”citit printre rânduri” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *