Cum să fugi de colaborări cu ”ferestre sparte”

Ascultam aseară în tren o carte despre management a lui Dan Kennedy. Și povestea la un moment dat despre Teoria Ferestrelor Sparte: 

 

Teoria spune că semnele mici de dezordine atrag mai multă dezordine.  

 

Dacă o clădire dintr-un cartier are un geam spart și nimeni nu-l repară, în timp, rata de vandalism și obiecte distruse va crește. 

 

Apoi explica de ce se aplică asta în business, când lucrezi cu angajați. 

 

Eu una cred că asta e valabil și când tu, ca freelancer, alegi să lucrezi cu un anumit client. 

 

Dacă tot vezi mici semne de dezastru de la început, care te împiedică să-ți faci treaba, atunci așteaptă-te ca alea să fie doar primul geam spart.  

 

Iar cu cât înaintezi, descoperi mai multe. 

 

De exemplu: 

 

Acum ceva timp analizam un document cu imaginea de ansamblu a unui business, ca să văd ce e nevoie, cum vor să comunice etc. 

 

Nu aveam ceva răspuns concret de care să mă folosesc. Mai degrabă un brainstorming haotic cu ce avea antreprenoarea de făcut, nu cu ce putem folosi în marketing.  

 

În schimb, mi-a lăsat link-ul către site, să văd ce e acolo. 

 

Am mers mai departe și, când am trimis primul rând de texte, mi-a spus că multe dintre informații nu mai sunt valabile (deși au fost luate de pe website). 

 

Atunci a explicat că de fapt site-ul trebuia să-l schimbe, dar nu știa când.  

 

La vizualuri, clientei nu i-au plăcut culorile și butoanele (deși toate erau luate de pe site). 

 

Și brandingul voia să-l schimbe, însă nu știa când.  

 

Fereastra spartă a fost vizibilă de la început, din imaginea de ansamblu explicată foarte haotic, deși avea întrebări specifice pentru a răspunde. 

 

(de asta nu mai iau clienți care nu mă ajută din start cu un brief bine completat și updated) 

 

Look, se poate întâmpla să nimerești să lucrezi cu un client într-o perioadă mai grea. Și să fie mai mult dezastru decât în zilele obișnuite. 

 

Apoi să-și revină și să fie ok. 

 

Wrong timing. 

 

Dar când vine haos peste haos și ajungi să pierzi timp făcând ordine în ceva ce nu ține de tine (și cel mai probabil nu merită timpul), mai bine eviți colaborarea cu ferestre sparte. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *