Cică 3 lucruri de care ai nevoie ca să meargă freelancingul

Citeam aseară o postare pe Reddit despre un copywriter care zicea că, dacă vrei să meargă freelancingul, ai nevoie de 3 chestii: 

 

1. Real life experience  

 

2. Portofoliu diversificat 

 

3. Contacte cu diferite afaceri/experiență în agenție 

 

Să le luăm pe rând. 

 

1. Real life experience  

 

What does that even mean? 😅 

 

Din câte știu eu, încă nu trăim într-o realitate virtuală. 

 

Deci cam orice faci ar trebui să fie real life experience. 

 

Criteriul ăsta nu prea își are rostul. Maxim l-aș înlocui cu ”experiență în a interacționa cu oamenii”. 

 

Pentru că am citit niște texte care, la final, m-au lăsat să mă întreb dacă acel copywriter a interacționat vreodată cu oameni.  

 

Mesajul suna așa nenatural și forțat, zicând chestii pe care într-o conversație obișnuită nu le-ai auzi. 

 

Mai departe: 

 

2. Portofoliu diversificat 

 

Personal nu consider că ăsta e un criteriu valid.  

 

La început am avut un portofoliu cu tot felul de texte și afaceri cu care am lucrat (pentru că luam orice client, nu mă nișasem). 

 

În prezent am unul pentru un singur avatar, cu exemple din acea nișă. Până acum și-a făcut treaba. 

 

Chiar am luat clienți care au fost convinși după ce au citit un singur text din portofoliu (mi-au recunoscut asta în call/mesaj). 

 

N-ai nevoie de 100 de clienți/texte ca să convingi pe cineva să lucreze cu tine. Dacă ai 1-3 exemple bune, poate fi suficient. 

 

3. Contacte cu diferite afaceri/experiență în agenție 

 

Eu n-am lucrat într-o agenție până acum. Deci se poate și fără asta.  

 

Poate fi un beneficiu, că nu ești cu zero experiență. Însă n-aș zice că dacă ai lucrat 10 de ani în agenție e ”formula secretă de a ajunge un freelancer de succes”. 

 

În schimb am contacte cu marketeri și cu o agenție. Mă ajută să iau niște clienți fără să-i caut activ.  

 

Dar nu mă bazez doar pe ei să-mi aducă proiecte.  

 

Colaborările se pot încheia, marketerul poate decide să se lase de domeniu și să-și facă propria afacere. Agenția poate să-ți aducă clienți problematici. 

 

Așa că îți mai trebuie și alte metode să iei proiecte, pe care le poți controla tu mai bine.  

 

Legăturile cu alte persoane din marketing nu înseamnă neapărat că ești bulletproof. Nici că vei fi bombardat cu clienți. 

 

Ci, ca orice altă metodă de a găsi proiecte, e bine să nu fie singura pe care o folosești. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *