„Nu e ce trebuie la emailuri. Ai urmat ce ți-am trimis de la ChatGPT?” mi-a scris managerul de pe un proiect.
„Da, e fix aceeași structură pe care ai vrut-o. Doar că sună ca brandul.” (și a ceva ce ar spune un om, nu AI cringeness, am adăugat în mintea mea)
„Dar trebuie să sune diferit de brand. Trebuie o voce a brandului de Black Friday.”
În acel moment… am ales să tac și să vorbesc direct cu clientul decât să-mi pierd timpul explicând elemente basic de comunicare.
2 things to take from this conversation:
1. Vocea brandului încă mi se pare cel mai puțin înțeles element de comunicare, cel puțin în România.
Numai pe proiectele din România am avut mult de furcă pe vocea brandului – fiind un subiect pe care mulți nu l-au înțeles sau l-au înțeles greșit.
Nu există vocea brandului de Black Friday.
Nici vocea brandului de social media sau de emailuri.
Nici vocea brandului la beție, când naște vecina sau când te plimbi cu limuzina.
Vocea brandului este aceeași PESTE TOT unde alegi să comunici 😅
Când am auzit de vocea brandului de Black Friday, mi s-au sinucis 5 neuroni.
Hai că vocea brandului de social media sau de emailuri am mai auzit… dar vocea brandului de Black Friday?!
Uite, nu am pretenția ca toți de pe un proiect să înțeleagă elemente ce țin de branding, copy și comunicare.
DAR am pretenția să NU te bagi în locul nepotrivit pentru ”expertiza ta de manager”.
2. ChatGPT e util DACĂ știi o boabă de marketing/copy/content/strategie de comunicare. Altfel doar te încurcă.
Pe proiectul respectiv era nevoie de câteva emailuri de teasing pentru Black Friday.
Practic sunt emailurile care îți stârnesc curiozitatea, nu îți dau mură-n gură despre ce e vorba.
Well… structura pe care o voia managerul era ceva plin de hype și care îți zice concret despre ce e vorba. Asta consideră ChatGPT că e un email de teasing 🤷
Dar i-am făcut pe plac managerului.
După ce am auzit de vocea brandului de Black Friday, m-am dus să vorbesc direct cu clientul că acel email NU este email de teasing și că NU există vocea brandului de Black Friday.
Și clientul a fost de acord.
Înțeleg că acum toți suntem experți în copywriting și marketing cu ChatGPT. Și da, poate fi o unealtă utilă în anumite contexte.
Dar din nou, asta se aplică dacă știi o boabă de marketing.
Dacă iei orbește cu copy/paste din ChatGPT fără să gândești, doar încurci oamenii de pe proiect.
Just sayin.
Am auzit că există și manageri care știu să-și facă treaba. Încă aștept să cunosc unul, că până acum n-am întâlnit decât din ăia care te încurcă.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de marketing ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Doar cu vocea brandului de Black Friday nu te pot ajuta. Sau cu emailuri de teasing care îți dau totul din casă. Managerul poate confirma 🙂
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 53 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: locul nepotrivit
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”locul nepotrivit” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.