Ce poți face când ai pană de idei

Sunt abonată de 2 ani la un newsletter plătit al unui copywriter. Și în ăștia 2 ani, aproape de o ediție nouă, are o campanie în care îl promovează la lista gratuită. 

 

Unul dintre emailurile care nu lipsește dintr-o campanie e pe ideea că, dacă nu-și permite, să nu cumpere. Se plătește ca abonament lunar, iar dacă nu-ți permiți asta, mai bine îi zici pass. 

 

De 2 ani promovează newsletterul, folosește aceeași idee, și totuși poate veni cu un email nou. Fără să refolosească ceva ce a trimis deja în trecut. 

 

Folosește un reply primit pe email. 

 

Folosește o poveste. 

 

Dă exemple de așa nu din nișa lui, în care competiția lui te încurajează să faci împrumuturi ca să-ți permiți. 

 

Răspunde la o întrebare primită despre abonament, repetând ideea să nu cumperi dacă nu-ți permiți. 

 

Nu e genul care îți argumentează cum să-ți recuperezi investiția, sau de ce trebuie să te înscrii indiferent de stadiul în care ești. 

 

Zice negru pe alb să nu cumperi dacă nu-ți iei angajamentul să plătești lunar acea sumă. 

 

Deși repetă ideea, emailurile nu par repetitive. Nu par o copie puțin modificată. 

 

E alt unghi, alt content, aceeași idee – ceva ce personal mi se pare grozav. 

 

E mai greu să faci asta decât să vii cu idei noi.  

 

Zic asta pentru că un an am făcut daily emails pentru un client (jumătate de an 2 emailuri/zi), în care trebuia și să refolosesc ideile, dar din alte unghiuri și alt content, ca să conving oamenii să citească în continuare. 

 

La un moment dat, când scrii mult timp pentru un client, devine mai greu să găsești idei despre care n-ai vorbit deloc. Mai ales dacă ai căzut de acord cu clientul pe niște topicuri principale pe care să te axezi. 

 

Dar doar pentru că ideile se repetă, nu înseamnă că dai copy/paste la text. Caută alte moduri să spui aceeași idee.  

 

De ex: 

 

1. Zi direct ideea și argumentează 

 

2. Caută un exemplu/poveste în care se aplică acea idee 

 

3. Spune o situație în care ai aplicat ideea respectivă 

 

4. O conversație cu cineva despre ideea asta 

 

5. Cum ai ajuns la concluzia că ideea aceea se aplică în diferite contexte din domeniul tău 

 

6. Unde ai găsit prima oară ideea 

 

7. A mers bine de prima oară când ai aplicat-o, sau ai avut probleme? 

 

8. Au fost excepții la care n-ai aplicat asta? Ce consecințe au fost? 

 

9. Ai dat peste o situație care ți-a reamintit ideea respectivă 

 

10. Ai lucrat cu cineva care voia să te abați de la ideea aceea? Cum s-a terminat, în bine sau în rău? 

 

Și lista poate continua. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *