„Ce-i gargara aia de la finalul paginilor?”

Cât așteptam să se facă lasagna, stăteam la laptop și lucram la ceva rapid, când Constantin a intrat în cameră. 

 

„Lucrezi azi?” 

 

„Doar schematizez ceva pentru săptămâna mea de antrenament pe copywriting,” am răspuns, tastând rapid niște idei ca să nu le pierd. 

 

„Ce-i înveți de data asta?” 

 

„Nu-i ceva foarte complicat. O să scriem niște încheieri pentru paginile de vânzare. Gen ultimul fragment de la sfârșitul textului, sigur știi despre ce e vorba.” 

 

„A… da, am văzut că, după ce explici oferta, bonusurile și toate alea, mai adaugi niște text. Chiar, ce-i cu gargara aia de la finalul paginilor? De ce e importantă?” 

 

M-am oprit cu degetele deasupra tastaturii, m-am întors spre el și am inspirat adânc, ca să zic cu calm… 

 

„GARGARĂ?! HOW DARE YOU?!” 

 

Dar din nou, el nu e copywriter.  

 

Să zicem că are o scuză să nu știe cât de important e finalul paginilor, însă un copywriter ar cam trebui să cunoască asta. 

 

Secțiunile din text implică un joc între mesaje emoționale și raționale, iar încheierea împachetează tot ce trebuie să știi pe scurt, reamintindu-ți de ce acel produs te-ar ajuta. 

 

Și în plus, sfârșitul, la fel ca începutul, e printre cele mai citite secțiuni din pagină (se poate verifica prin Hotjar). Și e foarte simplu să o dai în bară la el. 

 

Poate pentru că ești obosit.  

 

Ai dat tot ce ai putut în restul paginii și, când ai ajuns la final, n-ai mai avut energie să-l scrii. Așa că ai notat ceva rapid ca să fie acolo. 

 

Poate fiindcă nu ai o idee despre cum să închei.  

 

Ai punctat cam toate lucrurile relevante mai sus în text și crezi că n-are rost să mai scrii ceva de încheiere. 

 

Am trecut prin ambele situații și abia din 2023 mi-am schimbat puțin modul de lucru. 

 

Atunci am văzut pe un proiect cât de multe persoane stau pe finalul paginii, așa că i-am acordat mult mai multă importanță. Și ca să evit situațiile de mai sus, am început să scriu secțiunea asta la o zi după ce am lucrat la pagină. 

 

Doar pentru că nu e primul lucru citit, nu înseamnă că nu e la fel de important ca restul. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *