Ai nevoie de toate astea ca să găsești clienți

Citeam azi un articol de pe Medium de la un ”solo freelancer care îți zice secretele pe care nimeni nu ți le spune”. 

 

La paragraful în care vorbea de cum să iei clienți, menționa că ai nevoie: 

 

1. Să-ți faci un sales funnel 

 

2. Să-ți creezi o listă de emails 

 

3. Să testezi ads pe toate platformele 

 

4. Să înțelegi cum să creezi landing pages care convertesc 

 

5. Și în fiecare lună să participi la webinarii și podcasts 

 

Și da, sunt total de acord. Ai nevoie de toate astea ca să-ți găsești clienți. 

 

A uitat să menționeze să suni 100 de persoane la rece pe oră. Să trimiți 50 de cold messages. Și să mai pui și afișe prin orașul tău. 

 

Dar da, fix de asta ai nevoie ca să câștigi niște sume decente ca freelancer. 

 

Sau poate nu 😅 

 

Am mai auzit de metodele astea prin diferite cursuri. Iar cursanții care abia începeau să studieze pierdeau timp să-și facă un website frumi, în loc să învețe domeniul pe care vor să-l practice.  

 

Aveau partea de promovare făcută, dar nu aveau cunoștințele și abilitățile să practice. 

 

Which is not ok. 

 

Plus că multe din lucrurile menționate mai sus nici nu sunt atât de importante pentru un freelancer, ci mai degrabă dacă:  

 

1. Ai o agenție 

 

2. Ai oameni care depind de tine să fie plătiți 

 

3. Oferi servicii de consultanță și feedback, iar altcineva implementează 

 

4. Pierzi mulți clienți și ai nevoie de un flux constant de clienți noi (dar aici aș rezolva problema care face clienții să plece, nu să aduc alții noi să-i înlocuiesc). 

 

Poți face lucrurile astea dacă te pasionează. Vrei să înveți funnels ca să oferi și serviciul ăsta. Sau vrei să construiești ceva în timp, la care poți vinde în masă (produse educaționale, cărți, mentorat). 

 

Dar ca să găsești 3-5-7-10 clienți (sau cu cât ești tu confortabil să lucrezi)? 

 

Personal, mi se pare prea complicat.  

 

Și tot cred că e mult mai simplu și relativ rapid să faci parteneriate cu marketeri cu care te înțelegi. Iar partea de copy/content o deleagă spre tine. 

 

Sau să-ți faci treaba bine pe domeniul tău, iar clienții te recomandă mai departe. Pentru că antreprenorii cunosc alți antreprenori. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *