🙈 Am mai găsit o tactică ”așa nu” de marketing

O lună de conținut video gratuit ca lead magnet?! mi-am zis în mintea mea, citind squeeze page-ul unei afaceri.  

 

Ideea m-a făcut curioasă, lăsându-mă cu niște întrebări la care voiam răspuns: 

 

Chiar oferă câte un video pe zi gratuit și atât, fără nicio vânzare în paralel, sau alternează între acestea? 

 

Sau poate face teasing pe vânzare în video-uri. 

 

SAU face mai multe oferte în luna aceea. 

 

Așa că m-am abonat să analizez strategia, poate preluam niște bune practici. 

 

În prima zi, am primit un email cu un video — totul pur content. Și conținut bun. 

 

A doua zi la fel. 

 

Și a treia. 

 

Și tot așa până în ziua 7, când mă așteptam să primesc același email cu clasicul video. Însă n-a fost așa. 

 

În schimb, era un email de vânzare cu un mesaj de genul: 

 

„Ți-au plăcut primele 7 zile? Dacă vrei acces gratuit și la restul, trebuie să-ți faci cont plătit în platformă.” 

 

Ahaaaa… deci nu-s chiar 30 de zile gratuite! În realitate sunt 7, iar la restul ai acces doar dacă plătești… 

 

După ce am citit emailul, m-am strâmbat negând din cap. Asta e clar un ”așa nu”. 

 

Dacă promiți o lună de conținut gratuit fără să precizezi de vreo limitare în squeeze page, oamenii se așteaptă la 30 de video-uri. 

 

Dacă după ziua 7 le spui că de fapt conținutul gratuit e doar pentru clienți, ai mințit omul. Chiar dacă tehnic ar putea spune că nu e chiar 100% minciună. 

 

În schimb, e 100% o tactică jegoasă de marketing, pentru că induce în eroare persoana. 

 

Poate funcționa? Nu știu, n-am acces la cifrele din spate. Posibil. 

 

Dar experiența utilizatorului n-aș zice că e cea mai plăcută. 

 

E ca și cum ai comanda o pizza acasă, iar afacerea ți-a promis un desert din partea casei. Dar când ajunge curierul și aproape îți dă desertul, îl ascunde la loc zicându-ți: 

 

„De fapt ăsta e gratuit dacă mai comanzi acum încă o pizza.” 

 

E misleading și-ți lasă un gust amar interacțiunea. 

 

Dacă ai 7 zile gratuite cu acces pentru toată lumea, spune din start pe pagină că doar atât e disponibil. 

 

Abia apoi în emailul 7 poți preciza că seria e mai lungă. Și, dacă i-a plăcut, o poate accesa ca bonus în abonamentul X. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *