O lună de conținut video gratuit ca lead magnet?! mi-am zis în mintea mea, citind squeeze page-ul unei afaceri.
Ideea m-a făcut curioasă, lăsându-mă cu niște întrebări la care voiam răspuns:
Chiar oferă câte un video pe zi gratuit și atât, fără nicio vânzare în paralel, sau alternează între acestea?
Sau poate face teasing pe vânzare în video-uri.
SAU face mai multe oferte în luna aceea.
Așa că m-am abonat să analizez strategia, poate preluam niște bune practici.
În prima zi, am primit un email cu un video — totul pur content. Și conținut bun.
A doua zi la fel.
Și a treia.
Și tot așa până în ziua 7, când mă așteptam să primesc același email cu clasicul video. Însă n-a fost așa.
În schimb, era un email de vânzare cu un mesaj de genul:
„Ți-au plăcut primele 7 zile? Dacă vrei acces gratuit și la restul, trebuie să-ți faci cont plătit în platformă.”
Ahaaaa… deci nu-s chiar 30 de zile gratuite! În realitate sunt 7, iar la restul ai acces doar dacă plătești…
După ce am citit emailul, m-am strâmbat negând din cap. Asta e clar un ”așa nu”.
Dacă promiți o lună de conținut gratuit fără să precizezi de vreo limitare în squeeze page, oamenii se așteaptă la 30 de video-uri.
Dacă după ziua 7 le spui că de fapt conținutul gratuit e doar pentru clienți, ai mințit omul. Chiar dacă tehnic ar putea spune că nu e chiar 100% minciună.
În schimb, e 100% o tactică jegoasă de marketing, pentru că induce în eroare persoana.
Poate funcționa? Nu știu, n-am acces la cifrele din spate. Posibil.
Dar experiența utilizatorului n-aș zice că e cea mai plăcută.
E ca și cum ai comanda o pizza acasă, iar afacerea ți-a promis un desert din partea casei. Dar când ajunge curierul și aproape îți dă desertul, îl ascunde la loc zicându-ți:
„De fapt ăsta e gratuit dacă mai comanzi acum încă o pizza.”
E misleading și-ți lasă un gust amar interacțiunea.
Dacă ai 7 zile gratuite cu acces pentru toată lumea, spune din start pe pagină că doar atât e disponibil.
Abia apoi în emailul 7 poți preciza că seria e mai lungă. Și, dacă i-a plăcut, o poate accesa ca bonus în abonamentul X.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
