Weekendul ăsta am avut o problemă tehnică la o secvență automatizată de emailuri a unui client.
Pur și simplu emailurile nu se trimiteau. Oamenii ajungeau acolo, dar când era vorba să se trimită primul… era ca și cum dădeau skip la partea asta.
Tehnic, totul era setat corect.
Am cerut și a doua opinie de la cineva cu mai multă experiență pe partea asta decât mine, însă n-am găsit nicio explicație logică.
Urma să contactez suportul, când mi-a venit în minte sfatul ăla (bine, mai mult meme-urile) pe care-l auzi mai mereu de la customer support-ul firmelor ce vând chestii mai tehnice:
”Ați încercat să-l închideți și să-l redeschideți?”
În mintea mea mi-am zis că n-am nimic de pierdut dacă încerc 🤷
Așa că am mers la fiecare email, l-am duplicat fără să modific nimic și l-am oprit pe cel vechi. Apoi am încercat din nou.
2 minute mai târziu a început să funcționeze.
De ce? Care a fost logica din spate? Ce extorsiune de degajament s-a întâmplat acolo?
N-am nici cea mai vagă idee, dar dacă funcționează, înseamnă că am făcut ceva bun.
Cam asta se aplică în copy uneori.
Deși la unele mesaje pe care le testezi îți e ușor să-ți dai seama de ce e puternic, de ce atrage avatarul bun, de ce funcționează, poate extragi și câteva bune practici utile…
Sunt și texte la care, oricât te-ai chinui, nu poți să-ți dai seama de ce merg.
Dar le folosești în continuare. Nu le înlocuiești și nu te atingi de ele.
It’s not stupid if it works.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc