Un eșec pentru unii, o victorie pentru alții

Când eram în anul II de facultate, într-un pub au început să organizeze lunar un stand-up pentru amatori. 

 

Dacă voiai să prinzi locuri să mergi cu prietenii, cam trebuia să faci rezervare cu minim 4-5 zile înainte.  

 

Locurile se ocupau foarte repede după ce anunțau spectacolul.  

 

Și dacă nu veneai cu o oră mai devreme ca să iei masa, pierdeai rezervarea. 

 

(pt că sunt persoane care spun că vin, se răzgândesc și nu anulează, iar ei rămân cu locuri neocupate) 

 

Astăzi încă se ține stand-up-ul pentru amatori, doar că au crescut frecvența la o dată pe săptămână. 

 

Ce s-a schimbat după ce au făcut asta: 

 

Când era lunar, veneau mai mulți participanți. Pe scenă urcau în jur de 10-12. La unii râdeai cu lacrimi, la alții mergeai la baie sau să iei aer. 

 

Acum vin 6-8, dar în principiu sunt aceiași. Lumea deja a început să-i cunoască și să vadă o evoluție – numerele sunt mai bune per total. 

 

Când era lunar, localul era plin. Și la mese, și în picioare, și la bar. Dacă voiai să faci rezervare pe ultima sută de metri, nu prindeai loc. 

 

Acum prinzi loc și dacă faci rezervare în ziua cu evenimentul.  

 

Dar personal consider că cea mai faină schimbare e că acei participanți pot practica mai mult.  

 

Pot testa și îmbunătăți materialul, în timp ce ei se simt mai comod pe scenă, vorbind cu oamenii. 

 

Schimbarea asta a avut dezavantaje și avantaje, la fel ca orice schimbare pe care o faci și în marketing. 

 

De exemplu, am o clientă care din aprilie a început să facă webinarii săptămânale.  

 

La primul webinar s-au înscris cei mai mulți oameni.  

 

Acum numărul a scăzut cam la două treimi-jumătate, iar costurile au crescut. 

 

Dar ea vrea să facă asta în continuare, pentru că: 

 

1. Vrea să se simtă mai comod ținând webinarii 

 

2. Și-a construit recent o echipă de vânzări și le dă șansa să exerseze constant 

 

Chiar dacă nu mai vin la fel de mulți oameni, ea are alt scop în spate pe moment. 

 

Când decizi să faci o schimbare, fie că e vorba de frecvența emailurilor, webinariilor sau alte materiale pe care le creezi, ia în calcul ce-i mai important pentru tine acum.  

 

Apoi alegi frecvența acelei acțiuni. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *