Repetă după mine: „E normal să ai unsubscribes”

Personal, evit proiectele care se axează prea mult pe optimizarea ratei de unsubscribe. 

 

Pentru că, de cele mai multe ori, acele proiecte pun semnul de egal între unsubscribe = hai să trimitem cât mai puține emailuri până când nimeni nu se mai dezabonează. 

 

Și așa ajung să ia decizii neglijând oamenii cu adevărat interesați de produsele lor. 

 

Acum ceva timp am avut o situație pe un proiect mai mic, unde trimiteam 2 emailuri pe săptămână. 

 

Iar la unele erau câte 1-3 abonați care dădeau unsubscribe.  

 

Era o rată mult mai mică decât media pe acea nișă. 

 

Antreprenoarea s-a panicat și a zis să trimitem mai puține. 

 

După ce i-am explicat că e normal să fie persoane care se dezabonează și nu ar trebui să o ia prea personal, am continuat o săptămână cu aceeași frecvență… 

 

Până când a decis să trimitem câte unul săptămânal. 

 

3 săptămâni mai târziu, surpriză: tot erau unsubscribes. 

 

Așa că a decis să trimită doar câte 1 email lunar, într-o nișă în care competitorii trimit zilnic 😅 

 

Eu mi-am făcut datoria. I-am anunțat că decizia nu e cea mai bună, dar nu e businessul meu să mă bag mai mult decât drept consultant. 

 

Problema cea mai mare e că, focusându-se doar pe oamenii ce dădeau unsubscribe, îi neglija pe cei ce trimiteau reply-uri faine, erau engaged și cumpărau. 

 

Look, dacă vrei să faci email marketing, o să fie mereu persoane care se dezabonează. 

 

Fie că vrei sau nu, asta e realitatea. 

 

Poate conținutul nu e pentru ei. 

 

Poate nu mai sunt interesați. 

 

Poate nu le mai place topicul. 

 

(eu îl consider și self-cleaning pentru listă) 

 

Dacă iei decizii de marketing ca să nu superi pe nimeni și să previi un număr natural de unsubscribes, în loc să te axezi pe cei care pot cumpăra, e ca și cum ai ignora omul cu cardul în mână pregătit să plătească pentru cineva care nici măcar nu știe ce vinzi. 

 

Nu trimiți emailuri pentru cei ce dau unsubscribe. Trimiți pentru cei interesați de ce oferi. 

 

În loc să ”plângi” după abonații care au plecat, axează-te pe cei ce-ți citesc emailuri, interacționează cu tine și cumpără. 

 

Nu poți fi pe placul tuturor, oricât de drăguță ai fi ca persoană.  

 

Și e ok, nici nu trebuie.  

 

Nici înghețata nu e pentru toată lumea. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *