Primele feedbacks pe primul manuscris ❤️

”numa zic 🙂 poti sa mă stalkuiesti, i dont mind,” îmi scrie editoarea pe Whapp, după ce-mi trimite linkul cu o copie a manuscrisului meu, pe care lasă feedback. 

 

”vreau sa stiu de acum ce greseli am facut? :)),” o întreb uitându-mă la link.  

 

Pe de o parte vreau să dau click să aflu cum i se pare până acum. Parcă linkul îmi strigă numele și îmi șoptește cu o voce de Smeagol: Apasă-l, Apasă-l, Apasăăăă-l! 

 

Pe de altă parte știu că asta mă va distrage tot restul zilei și va fi mai greu să lucrez. 

 

”da, măăăă, e biiiine. Sau poti să te prefaci că nu ai văzut mesajul ăsta dacă nu vrei să te uiți.” 

 

După o bătălie interioară de 5 minute în fața laptopului, în care cântăream avantajele și dezavantajele să aflu de acum o parte din feedback, I said fork it și am intrat pe link. 

 

Inima mea parcă s-a transformat într-un toboșar, cât citeam pe rând fiecare comentariu. Și respir ușurată când văd că începutul cărții e bun.  

 

Editoarea mi-a lăsat niște sugestii să-l fac și mai bun, dacă vreau să țin cont de ele sau nu. 

 

And I will.  

 

Am avut șansa să o cunosc personal și să discut cu ea.  

 

I-am citit cartea de ficțiune lansată și tot de la ea am primit printre cele mai utile sugestii în atelierele de ficțiune.  

 

Asta e o persoană care, dacă îmi dă feedback, am încredere să-l aplic.  

 

Știe mai multe decât mine despre ficțiune (da, recunosc când cineva știe mai multe decât mine). Și când primesc indicații de la persoane de genul, îmi dau seama că mă vor ajuta. 

 

ÎN SCHIMB, știu și când și de ce să nu iau sfaturi de la anumite persoane. Pentru că nu orice feedback sau sfat îți aduce beneficii. 

 

De exemplu:  

 

Dacă dai sfaturi copywriterilor cu ce se caută în piață și ce ar trebui să știe, am pretenția ca tu să știi ce implică partea de copy. Fie că practici, fie că lucrezi îndeaproape cu un copywriter. 

 

Pretenție plauzibilă: să vină cu idei de mesaje și campanii. 

 

Pretenție exagerată: să facă social media, reels, email, articole de blog, advertoriale, un pic de SEO, scenarii video. Și dacă se poate toate deodată. 

 

Pretenție ”de râsul curcilor”: să facă absolut tot ce ține de marketing fix cum vreau eu, cum îl învăț eu, pentru că restul din piață sunt varză. Să răspundă la 11 noaptea la mesaje când am o urgență. Să mintă în mesaje pt că produsele sunt proaste, dar las că știm noi ce atrage omul. Iar când nu mi se pare că face treabă bună sau am o problemă personală ce nu ține de performanța copywriterului, îi tai plata la 30%. 

 

Dacă dai sfaturi despre colaborări cu alte persoane, am pretenția ca tu să fi avut niște colaborări reușite, în care ai aplicat ce zici. 

 

Dacă dai un feedback unei persoane, am pretenția să ai niște puncte de autoritate care să te recomande. În special din aria în care dai feedback.  

 

Keep those in mind când vrei să ceri sau să accepți sfaturi de la diferite persoane. Dacă e ca editoarea mea, sfaturile alea sunt gold. Dacă e ca în cele 3 exemple de la final, mai bine fugi de ele. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *