Acum ceva timp mă uitam la Stranger Things sezonul 4. Iar o scenă extrem de faină era cu Joyce, Murray și Yuri – cel legat de un copac.
Context: ei trebuiau să plece să caute alt personaj, care era captiv.
Iar Yuri avea opțiunea să-i ajute, sau să rămână acolo.
Daaaaar…a ales să negocieze bani.
Și Murray a negociat extrem de bine, ca să nu plătească nimic.
Pe lângă faptul că Yuri și-a încercat norocul (ca multe persoane care negociază)…
Nici măcar nu se afla în ipostaza de a negocia.
1. Era legat de un copac
2. Era în mijlocul pădurii, cu nimic prin apropiere
3. No phone
4. Nu e cea mai agreabilă persoană, încât cineva să-i simtă lipsa
Iar Murray i-a aruncat în față un motiv bun să accepte ce i-a propus: rămâne în viață.
Deși exemplul din Stranger Things e cam dus la extrem…
(adică sper că nu-l legi în mijlocul pădurii pe cel cu care negociezi ca să te afli în avantaj)
Ai ceva de învățat de aici: asigură-te mereu că ești în avantaj când negociezi.
Avantaj înseamnă că ai deja un venit foarte bun, încât nu ai nevoie de clientul acela.
Avantaj înseamnă că știi deja valoarea serviciilor pe care le oferi. Mai ales dacă ai experiență pe nișa celui cu care negociezi și știi ce direcții funcționează.
Avantaj înseamnă că au fost alții înaintea ta și clientul s-a fript cu neprofesioniști. Iar tu ești cel care a dovedit că poți oferi ce are nevoie.
Atunci când ai un avantaj puternic și profiți de el, vei rămâne cu clienți care te apreciază.
Nu care își încearcă norocul să scoată cel mai mic preț.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.