Una din condițiile discutate cu Constantin înainte să ne mutăm împreună, o condiție nenegociabilă, a fost că vreau să-mi iau o pisică.
Și el a fost de acord.
Când ne-am mutat în cartierul în care stăm și acum, printre primele lucruri pe care le-am observat a fost o pisică neagră, blănoasă, care miaună mult și se dă pe lângă toată lumea.
„Putem să o luăm? Uite ce prietenoasă e.” îi zic lui Constantin cât mângâi pisica.
„Hmmm… după cum arată, în 2-3 săptămâni face pui.”
„Și mai bine. Îi luăm pe toți.” îi răspund cu un zâmbet larg pe față.
„Nu nu nu. Am căzut de acord la o singură pisică. Nu 5.”
2 luni mai târziu
Când mergem înspre sală, pisica iese de după tufișuri, miaună la noi și se dă pe lângă picioarele mele.
„Tind să cred că pisica asta nu are pui.” îi zic lui Constantin, observând că arată la fel ca prima dată când am văzut-o. „Asta înseamnă că putem să o luăm?”
„Deja o avem pe Snickers. Ne-am înțeles că luăm o singură pisică. Plus că la cât de grasă e, nu pare că o duce rău prin cartier.”
„Da… mai vedem.”
4 luni mai târziu
Stau pe o bordură și îi dau ceva de mâncare pisicii negre, când un gând îmi trece prin minte: Constantin a presupus că e pisică, pentru că arăta ca și cum urma să aibă pui. Dar dacă e doar grasă…
Exact în acel moment, ca și cum mi-a citit gândurile, pisica se întoarce cu spatele la mine. Mă ridic în picioare și mă duc lângă Constantin, care mă așteaptă pe o bancă.
„Dacă făceai asta în America, erai bun de închisoare.” îi zic râzând.
„Ce? Ce-am făcut?”
„Tocmai ai presupus că o pisică urmează să nască pentru că e grasă. Și pentru că ai presupus că urmează să nască, ai crezut că e femelă. Dar de fapt e motan.”
Moral of the story și cum aplici asta în copywriting?
Presupunerile sunt bune doar dacă le testezi.
O presupunere nu înseamnă că informația este 100% reală. Ci ca să te convingi că e adevărată, trebuie să o verifici.
Eu am luat de bune presupunerile lui Constantin. Ca să aflu că ”pisica gestantă” din cartier e un motan.
Când vine vorba de copy, dacă ai niște presupuneri cu privire la avatar sau la o idee care crezi că ar merge bine, testează ideea. Vezi cum merge. Abia apoi îți dai seama dacă ideea are potențial sau mai bine cauți altceva.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 79 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: pisica grasă
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „pisica grasă” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.