Acum ceva timp am avut o clientă care, deși lucrase cu un nume cunoscut din nișa ei, nu voia să folosească asta în marketing.
Motivul era că n-ar ajunge cunoscută pe meritul ei, ci datorită persoanei cu care a lucrat.
Personal… mi se pare un motiv extrem, extrem de slab să ignori un avantaj așa puternic în promovare.
Pentru că pe meritul ei a ajuns să colaboreze cu acel brand.
Să-ți dau un exemplu:
James Patterson, unul dintre cei mai productivi autori de ficțiune polițistă/thrillere, scria chiar și 1-2 romane pe lună.
Ca să reușească asta, el făcea structura, descria povestea, personajele, intriga, apoi dădea unui scriitor mai puțin cunoscut schița de vreo 80-100 de pagini, ca s-o transforme în primul draft.
Ulterior, Patterson îl șlefuia și trecea la următoarea poveste.
Iar când se publica romanul, scriitorul apărea drept co-autor pe copertă.
Și ajungea cunoscut datorită lui Patterson, care deja e foarte popular printre cititorii de ficțiune.
Dacă dai un search pe Google la Maxine Paetro sau Andrew Gross, printre primele lucruri specificate despre ei e că au lucrat cu James Patterson.
Și mă îndoiesc că vreunul dintre ei a regretat asocierea. 😅
I-a ajutat să devină mai cunoscuți. Și cel mai probabil nu i-a ales pe ochi frumoși, că-i place numele lor sau din milă.
Așa cum nu a fost nici în cazul clientei respective, sau chiar în cazul tău dacă eziți să folosești genul ăsta de asocieri în promovare.
Colaborarea a avut loc pentru că ești capabil.
Ai dovedit că ai niște abilități suficient de bune ca să te aleagă.
Iar asocierea vine ca o dovadă puternică ce te va ajuta în promovare.
Probabil vor fi persoane care scuipă cu acid, zicând că ”erai un nimeni dacă nu lucrai cu X”, dar genul ăsta de oameni există și vor exista peste tot.
În loc să te concentrezi pe ei, mai bine focusează-te pe cei cu care vrei să lucrezi, fiindcă ai avea mai mult de câștigat decât dacă vrei să fii pe placul tuturor…
Sau dacă îți decizi marketingul în funcție de cei care oricum n-ar cumpăra de la tine.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
