Anul ăsta am avut un proiect care a venit la mine cu un material gratuit, cel puțin 90% generat cu AI, și voia să-l fac ”să meargă”.
(Aici a fost vina mea că nu am întrebat prima oară dacă e făcut cu AI.
Mi-au spus că e un lead magnet, pe care vor să-l fac să sune mai puțin academic.
Abia când m-am apucat de el m-am prins care-i treaba.)
Și sinceră să fiu, a fost mai mult de muncă decât dacă îl făceam de la zero, pentru că era multă teorie generală care nu-și avea rostul, mai niciun exemplu din practică, multe paragrafe repetitive și, ofc, vreo 2-3 analogii pe pagină.
Înțeleg clienții care merg pe principiul ”mai multe pagini, mai multă informație = valoare”. Însă, din ce am observat la clienții mei, nu e cea mai bună abordare când faci un material gratuit.
De obicei, cele mai bune materiale gratuite pe care le-am folosit pe proiecte aveau următoarele:
1. Rezolvă specific o singură problemă
Nu 100. Nu 20.
Una singură. Și soluția era explicată pas cu pas, astfel încât avatarul să poată aplica ulterior (fie pe cont propriu, fie cu programul/serviciile clientului).
2. Sfaturi din experiență personală
Poți da și niște exemple generale, dar ajută mai mult dacă spui concret ce ai făcut tu. Dacă ai și dovezi, e și mai bine – contribuie la credibilitatea autorului.
3. Poate fi citit pe loc
Adică nu dai gratuit o carte de 100 de pagini.
Dacă ajungi să faci un material așa lung, probabil te-ai abătut de la principala problemă pe care vrei să o rezolvi.
Plus că, atunci când vede multe pagini, prima tendință a unei persoane e să spună că nu are timp să-l parcurgă.
Și amână pe mâine, poimâine… până când uită de el.
I admit, eu am făcut asta.
Am materiale în telefon pe care le-am deschis doar când le-am descărcat și nu le-am citit, pentru că erau prea lungi și nu voiam să-mi fac timp atunci.
Deci dacă poți să-l ții și undeva la un număr decent de pagini (eu încerc să-l păstrez la 15-25 de pagini, 35 dacă sunt și imagini, iar scrisul e mare), ar ajuta ca materialul să fie parcurs.
Fiindcă ăsta e scopul pentru care îl creezi. Să fie ușor de parcurs, ca oamenii să își facă o idee despre ce faci și cum îi poți ajuta.
Nu doar ca să aduni adrese de email de la persoane care uită în curând cine ești.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc