Ierarhia în copywriting

”Snickers, NU!” strig la ea, când o văd că aleargă spre Beans, care doarme neîntors.  

 

Nici n-am timp să o opresc, că deja sare pe pat și îi dă câteva palete peste cap, apoi începe să fugă prin casă.  

 

Săracul Beans, cu urme de pernă pe față, se trezește și se uită lung la mine, de parcă nu înțelege ce a făcut greșit de data asta. 

 

Iar lângă el, Constantin stă și râde, fără să fi depus un minim de efort să oprească ”atacul.” 

 

”De ce n-ai oprit-o? Știai ce voia să facă…” 

 

”Eh, a făcut el ceva de a vrut să-l bată.” 

 

Aici n-am putut să-l contrazic.  

 

Însă am căutat mai multe informații pe net despre comportamentul ăsta, destul de frecvent la Snickers, și am aflat că: 

 

1. Fie se joacă. 

 

2. Fie îi reamintește de ”ierarhia” în casă – adică cel lovit în cap e un rang mai jos decât cel ce lovește (cats are weird 🤷). 

 

Noroc că în copywriting nu trebuie să lovești pe nimeni ca să stabilești ierarhia.  

 

Ci sunt câteva lucruri mai simple de luat în calcul dacă cineva poate lucra destul de independent pe un proiect, sau are nevoie de ajutor extra. 

 

Unii se iau după anii de experiență.  

 

Și, personal, nu cred că e cel mai bun criteriu – am văzut persoane cu 2 ani de experiență mai capabile decât alții cu 10. 

 

Alții se iau după mărimea proiectelor pe care au lucrat.  

 

Parțial sunt de acord cu asta. 

 

Pe proiecte mai mari ai șansa să înveți mult mai multe. Dar, în același timp, poți deveni un simplu executant – primești taskul, îl faci și nu ai prea multă putere de decizie. Aici mai degrabă depinde și ce ai făcut în proiect, nu doar că ai fost implicat acolo. 

 

Alții se iau după abilități, ceea ce mie mi se pare un criteriu mai aproape de adevăr.  

 

Unui client îi pasă mai tare să aibă un text bun, gata la timp, decât dacă ai nu știu câți ani de experiență. Sau că ai lucrat cu nu știu cine. 

 

Așa că, cu cât îți antrenezi mai mult abilitățile de copy și poți duce un proiect cât de cât pe cont propriu, cu atât ești mai valoros pentru o afacere. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *