Eșecul unei demonstrații 😨

„Cred că am ajuns.” îi zic lui Constantin, după ce ne-am oprit în fața unui bloc unde avem cazare prin Airbnb. „Parcă arăta mai bine în poze.” 

 

Constantin împinge ușa și intrăm în scara blocului. Locul nu arată cu nimic diferit de un cămin studențesc, sau de intrarea în blocuri vechi nerenovate din 1960. 

 

„Salut, bine ați venit.” spune un bărbat de aprox. 1.80, brunet și slab. „Tu ești Elena, da?” 

 

„Da.” 

 

„Okay, haideți să vă arăt apartamentul și să vă explic unde se află toate lucrurile.”  

 

Bărbatul se duce în stânga, înspre o ușă antică, ruginită de timp și vopsită într-un albastru strident.  

 

Abia când o deschide, îmi dau seama că ușa aia ascunde un lift.  

 

Dacă ușa arată ca ceva smuls dintr-un film horror… interiorul liftului nu e mai prejos.  

 

„Ăăăă… cred că o să merg pe scări.”  

 

„Până la etajul 7? Hai cu liftul. E în siguranță.” spune proprietarul, făcându-ne semn să intrăm. 

 

Îi arunc o privire încruntată lui Constantin. După fața lui, nici el nu pare încântat de idee. 

 

După ce urcăm în lift, proprietarul închide ușile și apasă pe 7. Liftul pornește cu un scârțâit care amplifică și mai tare bătăile inimii mele. Viteza cu care urcă face o persoană ce merge pe scări să se simtă vitezoman.  

 

This is gonna be a long ride. 

 

Scârțâitul și viteza lentă dispar din mintea mea în secunda în care trecem după etajul 1 și îmi dau seama că liftul de fapt nu are uși interioare.  

 

În timp ce urcă, se vede TOTUL printre etaje.  

 

Înghit în sec și închid ochii, încercând să respir controlat și să nu mă mai gândesc că sunt în lift. 

 

Nici nu știu cât timp a durat călătoria. Ce-mi amintesc e că la un moment dat liftul se oprește, iar proprietarul iese pe culoar și spune: 

 

„Vezi? E în siguranță liftul. Îl puteți folosi fără griji.” 

 

Există o vorbă ce se aplică în business, marketing și storytelling: show, not tell. Pentru că demonstrația e cel mai convingător lucru pentru ce spui. 

 

Well… demonstrația că liftul ăla merge și e în siguranță nu m-a convins deloc.  

 

Nici nu înțeleg cum e legal ca chestia aia să fie folosită 😅  

 

Da, am ajuns etajul 7. După un atac de panică și niște senzații extreme mai ceva decât la saltul cu parașuta, da, am ajuns. 

 

Dar nici cu forța nu mă mai bagi în liftul ăla încă o dată după prima călătorie.  

 

Demonstrațiile funcționează. Dar dacă produsul tău doar pornește, își face treaba principală, însă lasă traume utilizatorului, n-aș zice că e pe deplin funcțional. 

 

Așa că, înainte să încerci să demonstrezi un lucru, pune bine la punct produsul sau serviciul. 

 

Altfel va avea efectul opus.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

 

P.S. Asta e ziua 57 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: panică în lift 

 

Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”panică în lift” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *