Cum ar fi dacă vârcolacii nu ar fi doar niște creaturi mitice din povești pentru adolescenți?
Cum ar fi dacă… chiar există printre noi așa ceva. Doar că sub altă formă.
Conform miturilor, vârcolacii sunt de fapt oameni care se transformă în lupi când e lună plină.
Cu câteva zile înainte de luna plină, corpul lor uman devine tot mai slab.
Persoana pare bolnavă, sleită de energie și abia are forță să facă ceva în acele zile.
Dar când apare luna pe cer, corpul lor își reîncarcă bateriile și se transformă în lup. Parcă zilele de dinainte nici nu au existat.
Aleargă de nebun prin pădure, urlă la lună și e în stare să sfâșie orice încearcă să-l oprească.
Iar după explozia asta de energie, ziua următoare ia o pauză ca să se refacă după transformare.
Well…
Înlocuiește acum vârcolacul cu un antreprenor. Iar luna plină sunt call-urile.
Când antreprenorul se simte lipsit de energie, nu știe ce să facă și capătă o stare bolnăvicioasă, intră în call-uri cu echipa, cu managerii sau cu cine prinde, crezând că așa vor rezolva toate problemele.
În call se simte ca un vârcolac sub luna plină: alive, puternic și plin de energie. Simte că face ceva util și că DA, asta e soluția care le rezolvă pe toate.
Iar după call, a muncit atât de mult încât trebuie să se relaxeze și să-și revină.
Se descurcă echipa să facă ce au discutat în call, chiar dacă acolo nu s-au luat decizii concrete. S-a discutat, s-au simțit oamenii productivi și gata, hai la treabă – chiar dacă nu știi exact ce ai de făcut și ce nu.
Multe persoane cu care am lucrat, în special cei ce vin dintr-un mediu corporatist, asta consideră soluția la orice problemă: hai într-un call să vorbim.
Dar până acum, dintre toate call-urile la care am participat:
1. Multe din ele cu ușurință ar fi putut fi mesaje scrise sau audio
2. Altele au fost doar pierdere de timp
3. Prea mult small talk inutil
4. Mi-au scăzut productivitatea – în ora aia aș fi făcut lucruri mult mai utile dacă rezumam call-ul la un schimb de mesaje
5. Pot să număr pe degetele de la o mână câte apeluri chiar au fost utile și nu le-am perceput ca pierdere de timp. Și de 2 ani sunt freelancer, am participat la ceva call-uri.
(call-urile inițiale cu clienții nu se pun – acelea sunt necesare, mă refer strict la call-urile spontane, săptămânale, sau cu scop de brainstorming care se lungesc de la o oră la 2-3)
De asta în cadrul consultanței, am încercat să găsesc o soluție astfel încât tu și eu să economisim timp.
Nu-mi povestești în call care sunt problemele tale. Mi le lași direct în formular și eu le analizez înainte să confirm dacă ne auzim la un call sau nu.
Pentru că dacă e ceva cu care nu te pot ajuta, nu are rost să pierdem timpul.
Iar la consultanță vin pregătită cu soluții și le discutăm punctual în maximum 30 de minute. Timp în care mă asigur că ai primit ceva mai valoros decât ai plătit.
Până acum m-am convins că e cea mai ok metodă pentru ambele părți.
Deci dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 55 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: lună plină
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”lună plină” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.