Weekendul ăsta am ieșit cu niște prieteni, care recent s-au apucat să vândă căni de ceramică făcute manual.
Și au povestit o situație cu o clientă, cu 12 ani de experiență în domeniu + facultate și master absolvite:
”Doamna a cumpărat mai multe căni și apoi îmi trimite o poză cu una, care avea o zgârietură artificială pe lângă toartă.
I-am explicat că e ceva normal, mai pot apărea după ce le scoți din cuptor, dar se acoperă cu primul strat de glazură.
Ghici ce, 12 ani de experiență în domeniu și acoperă cana cu strat de glazură transparent.
Apoi îmi scrie că e supărată că n-a dispărut zgârietura, dar cum te aștepți să dispară dacă aplici strat transparent?! Putea folosi alb, verde, negru, orice, numai nu transparent…”
”Dar i-ai zis să aplice un strat de culoare?” a întrebat Constantin.
”Nu, dar nu era logic?”
M-am uitat la Constantin, care probabil se gândea la același lucru ca mine:
”Da, e logic, dar când vinzi ceva, trebuie să explici foarte clar cum să facă. Și să te gândești la cât mai multe moduri în care oamenii pot greși în proces, ca să previi asta.”
Dacă ar fi să o luăm după logică, n-ar mai fi semne cu fumatul interzis la benzinării.
Și nici pe buchetele de flori de la Lidl n-ar mai pune avertismente că nu sunt de mâncat 🤷
Dar mai bine ești foarte specific despre cum se folosește produsul, cum să cumpere sau cum să acceseze ceva anume, decât să riști ca persoana să nu se descurce.
Când scriu pentru clienți, iau în calcul asta.
Dacă se poate, încerc să trec prin proces, ca să-mi dau seama unde se pot bloca oamenii.
Dar în același timp, pentru serviciile mele, folosesc asta ca criteriu de selecție.
De exemplu, dacă trebuie să explic unui prospect ce este un text de reclamă sau de ce un text de reclamă e diferit de o pagină de vânzare… zic pass.
Am așteptarea ca un antreprenor să știe un minim de marketing.
Nu să aibă 12 ani de experiență în domeniu sau nu știu ce master absolvit. Ci chestiile de bază, ca să nu fiu nevoită să explic fiecare detaliu.
Deci, în funcție de context, poți alege când e nevoie să dai multe detalii despre cum se folosește produsul.
Sau poți stabili un minim de cunoștințe pe care ar trebui să-l aibă un prospect înainte să devină client.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc