De ce nu recomand genul ăsta de clienți

Acum o săptămână: 

 

„Nu trebuia să ai call la 11:00 cu X ca să discutați despre logo?” l-am întrebat pe Constantin. 

 

„Ba da… dar a anulat că nu mai poate. Am lăsat-o pe săptămâna viitoare.” 

 

Săptămâna asta: 

 

„Chiar, ai mai înaintat cu logo-ul pe proiect? Te-ai mai auzit cu X?” 

 

„Nup, dau foarte greu de el și nu prea răspunde. Ăsta ar trebui să fie un semn rău, nu?” 

 

Am strâns din buze și am aprobat încet din cap, încurajându-l să se concentreze pe alte proiecte deoarece pare că acel client miroase a red flags. 

 

Poate e cu adevărat ocupat și n-are câteva minute libere. Nu zic nu. 

 

Însă dacă lași acest tip de clienți să-ți blocheze timpul și nu poți lua alte proiecte, tu ai de pierdut. Nu ei. 

 

Genul ăsta de comportament la antreprenori îmi zice 2 lucruri: 

 

1. Serviciul respectiv nu e o prioritate. 

 

Și e foarte ok. Poate îi merge bine brandul fără logo, poate își face singur copy-ul/designul.  

 

E normal să nu prioritizeze asta dacă totul e ok, iar acel serviciu e mai mult nice-to-have. 

 

Nice-to-have înseamnă că n-are așa mare nevoie.  

 

Așa cum nici tu nu ai nevoie de clienți nice-to-have, ci mai degrabă îți dorești clienți care au nevoie de tine. 

 

Personal, prefer să lucrez cu antreprenori pentru care copy-ul e o necesitate. Nu ceva de moment fiindcă așa au auzit la nush ce guru. 

 

De exemplu, un client mi-a spus că delegatul copy-ului a fost una dintre cele mai bune decizii pentru afacerea lui, fiindcă a putut să se concentreze pe produse în loc să scrie.  

 

Îmi zicea că stătea și 2-3 luni să facă o pagină de vânzare… când eu pot să o scriu în maxim o săptămână. 

 

Alt antreprenor, în loc să stea 2 ore pe zi să scrie un newsletter, petrece mai mult timp cu copiii și familia. 

 

Pentru ei, copy-ul e un serviciu necesar lună de lună. Nu nice-to-have. 

 

Altfel, dacă n-ar mai investi în copy, ar trebui să devieze de la planuri și să se reapuce de scris – activitate care nu le place atât de mult. 

 

2. Nu pot să am încredere în antreprenorii de care dai greu. 

 

În aceste situații, facturez totul din start.  

 

Și abia după ce plătește mă apuc de muncă, pentru că par genul care pot dispărea după ce le livrez cele necesare. 

 

Deja începem cu stângul colaborarea, pentru că e stresant să lucrezi cu cineva în care nu ai încredere. 

 

Din nou, poate doar e ocupat și răspunde greu… dar cu toții avem 24 de ore. 

 

Nici eu și nici Constantin nu avem clauze prin care interzicem clienților să ne scrie la anumite ore. 

 

Ne pot scrie oricând au timp. Și la 2 noaptea dacă atunci au liber. 

 

Iar dacă antreprenorul n-are 5 minute să discute despre ceva ce el a solicitat… îi recomand cartea No BS Time Management de Dan Kennedy. 

 

E una dintre cele mai bune cărți despre time management pe care le-am citit.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *