Aseară la atelierul de scris ficțiune, moderatorul a adus în discuție diferența dintre o scenă inclusă într-o carte. Și o scenă scrisă fie ca exercițiu, fie aleasă random dintr-o carte existentă.
Și a zis o chestie foarte faină:
Dacă iei o scenă care crezi că e genială și o citești fără context, nu o să aibă același efect ca atunci când e inclusă în carte și ajungi la ea.
Pentru că, atunci când citești o carte de ficțiune, dacă e bine scrisă, îți place protagonistul.
Ții cu el și vrei să reușească. Ești mai investit emoțional.
Ai citit atâtea pagini, ai văzut săracu prin câte probleme a trecut. Tu chiar vrei din tot sufletul să câștige.
Dar dacă iei o singură scenă aleasă random, efectul nu e atât de puternic. Din contră, scena inclusă în carte poate fi genială. Însă fără context… e ok și atât.
Același efect l-am observat și în copywriting.
De exemplu, să spunem că X și Y sunt autori de cursuri online de marketing.
X e în piață de mai mulți ani. Are o audiență cu care interacționează frecvent. Oamenii îl plac ca brand și îl urmăresc activ.
Y e relativ mai nou în piață. Are o listă de emailuri cu care comunică din an în paști și numai atunci când are ceva de vândut. Oamenii nu știu cine e și nu au o părere concretă despre el.
Dacă luăm un email de la X, care a rupt și a adus cele mai bune rezultate, și îl trimitem la Y… nu va fi același efect.
Din contră, Y se va trezi cu reply-uri de la cei ce-l urmăresc pe X, zicând că i-a furat emailul.
Contextul în care folosești emailul sau orice alt text contează.
Cât de investită e audiența cu care comunici și cât de activ te urmăresc contează.
Dacă te percep ca o sursă de încredere care-i poate ajuta, sau dacă n-au avut suficiente interacțiuni cu tine ca să-și facă o părere, contează.
Keep that in mind când te întrebi de ce la X merge ceva în marketing și la Y nu.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc