În cărțile lui Tolkien și în filmele Lord of The Rings, hobbiților le plăcea rutina, tradițiile și să fie înconjurați de familie.
Iar cel mai mare dușman al lor era schimbarea.
Nu suportau să devieze de la ce făceau în mod normal și se adaptau greu la situații neprevăzute.
De asta, hobbiții n-ar putea face copy. Și probabil că marketingul le-ar da probleme cu inima, fiindcă sunt domenii unde apare constant ceva nou.
Sau lucrurile au întorsături la care nu te așteptai.
De exemplu, ieri am avut un call despre un posibil proiect în care s-ar putea să mă implic.
Și cât timp discutam cu responsabilul de marketing, acesta scrola printre datele de la ultimele webinarii cu rata de prezență, costurile și unghiurile care au mers cel mai bine în promovare.
„Per total arată bine. Când aveau loc webinariile și care era comunicarea de dinainte?” l-am întrebat.
„Erau înregistrate și oamenii le urmăreau când voiau. Maximum trimiteam 1-2 remindere.”
Am făcut ochii mari și am simțit cum mi-au sărit sprâncenele pe frunte.
„Stai… adică astea… sunt rezultatele cu webinar înregistrat?!”
„Da, că de câteva luni astea au mers mult mai bine decât cele live. Cel puțin în cazul nostru.”
Până să am acest call, eram sceptică la strategia asta.
Am mai încercat-o în 2022 și 2023, iar rezultatele erau… mna, cel mult decente. În niciun caz wow.
Nu se comparau cu alte metode de promovare.
Iar acest call mi-a amintit cât de schimbător poate fi ce merge ok în marketing și ce nu.
Și că o strategie poate funcționa mai bine la unii decât la alții, chiar dacă eu testasem abordarea fix în aceeași nișă, cu avatare similare.
De asta, când lucrez cu clienții mei, nu resping total mare parte din ideile de testare (decât dacă chiar e stupidă; și am avut cazuri în care am încheiat colaborări din cauză că nu voiam să ajut cu așa ceva).
Nu ai de unde ști dacă va merge sau nu în acel moment, decât dacă o încerci. Și ești deschis la lucruri noi.
Atâta timp cât nu arunci cu toți banii de pe card și nu-ți pui toată speranța într-un singur test, nu va provoca daune așa mari.
Din contră.
Poți ajunge la concluzia că ce nu funcționa acum câțiva ani, s-ar putea să aducă rezultate mai ok acum.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
