Citeam dimineață niște emailuri mai vechi din inbox. Iar într-unul dintre ele, persoana vorbea despre principalul mod în care te poți diferenția de competiție.
Prin povești personale.
Pe de-o parte are sens, când vorbești despre lucruri pe care le faci tu sau ce ți s-a întâmplat în ultimul timp, e mai simplu să te diferențiezi de alt tip de conținut.
Sunt slabe șansele ca tu și altcineva din industrie să scrieți fix la fel.
Însă e jumătate de adevăr.
Să-ți dau câteva exemple:
Cât de mult te-ar interesa dacă eMAG ți-ar trimite un email cu povești personale?
Probabil nici n-ai băga de seamă. În general, ei comunică oferte, reduceri, promovează produse etc. și așa și-au învățat audiența.
Cât de mult te-ar interesa conținutul personal de la cineva care ți-a dat motive să n-ai încredere în el/ea?
Maximum îl citești dacă ai chef de scandal. Sau faci ca fiica vărului meu, închizi ochii și te prefaci că nu există.
Poveștile personale funcționează dacă ai o relație bună cu audiența.
Dacă ești genul de afacere/brand personal care scrie din an în paști, doar când are ceva de promovat, ca acel prieten care-și amintește de tine când are nevoie de bani sau n-are suficienți invitați la nuntă…
Cel mai probabil conținutul personal nu o să facă o diferență.
Și zic asta din experiență.
Am avut clienți care citiseră pe YouTube că ”poveștile sunt soluția care rezolvă toate problemele în business”, doar ca să vadă că nu e chiar așa.
Când există o comunicare constantă, relația cu lista este bună, sau ăsta este obiectivul principal în creșterea audienței, poveștile personale ajută.
Dar când relația cu lista este mai meh, conținutul personal nu face o diferență prea mare.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc