Intru în inbox și văd emailul de la Medium cu articole recomandate.
Primul articol: ”3 secrete de copywriting care captivează audiența și aduc vânzări”
Deja simt furnicături în degete, cum să ratez ocazia asta să găsesc o idee de email? 😂
Pe scurt: cele 3 ”secrete” sunt formatarea textului, CTAs și claritatea mesajului.
Mindblowing, right? Sigur n-ai mai auzit de ele până acum, mai ales dacă faci copy.
Dar nu mă iau de clișeul că numești niște lucruri ”secrete”, care sunt de fapt elemente de bază din acel domeniu. Ci mă iau de altceva.
La claritatea mesajului spune așa: alege claritatea în locul umorului. Fără claritate pierzi cititorul.
De acord că un mesaj bun trebuie să transmită clar o idee, altfel pierzi atenția omului.
Dar ce legătură are claritatea cu umorul?
Am citit texte lipsite de umor și scrise neclar.
Am citit și ascultat texte și numere de stand-up clare, care m-au făcut să râd cu lacrimi.
Nu umorul este problema la textele neclare.
Problema e că nu știi ce idee vrei să transmiți. Și sari de la un topic la altul care n-au legătură, diluând mesajul.
Practic, ai citit până la jumătatea textului și ai uitat despre ce era vorba. Pentru că până acolo ai aflat că pisica i-a sărit pe geam, vecina pune manele la 2 noaptea, a făcut coaching cu o persoană și a mâncat o pizza bună, dar în titlu îți spune cum să împletești brățări.
Un mesaj iese clar dacă știi ce idee vrei să comunici, alegi exemple potrivite și are logică trecerea de la un paragraf la altul.
Acum câteva luni am ascultat o carte foarte faină despre stand-up.
Ai fi surprins cât de clare și structurate sunt glumele bune. Cum gândesc ce elemente din poveste rămân și ce elemente scot. Cum ajung de la o poveste de jumătate de pagină greu de ascultat la un număr de stand-up la 2-3 replici clare și succinte, dar care însumează ce-i important.
Nu-i vezi deviind de la subiect și ajungând la final să-și dea seama că nici ei nu mai știu ce voiau să spună (cel puțin la stand-uperii buni). Asta pentru că au un mesaj clar, stabilit de la început, în care au venit cu elemente de umor.
Deci se poate.
Dacă nu e clar mesajul, alta-i problema.
În loc să scoți elementele de umor, mai bine încearcă să stabilești de la început ce vrei să comunici.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc