Constantin iese din dormitor și se aruncă pe canapeaua din sufragerie.
”Și, cum a fost call-ul cu clientul și cu noua persoană pe social media?” îl întreb, ridicându-mă de la birou să mă dezmorțesc.
”Lung. Am stat o oră și jumătate când trebuia să țină maxim o oră,” răspunde, scoțând telefonul din buzunar și scrolând.
”Măcar ați făcut ceva util?”
”Oarecum. A prezentat ceva plan de content. A zis clientului că de acum ar trebui să nu se mai concentreze pe Google Ads. Că pe Google caută oamenii care vor deja să cumpere. Și să meargă pe Facebook, ca să aibă public mai larg și să convingă oamenii să cumpere cu postări social media.”
Stau și mă uit la el încercând să procesez ce a zis. De când să mergi către un canal unde se află oameni deja dornici să cumpere e ceva greșit? 😅
”Okay… eu încheiam call-ul acolo după afirmația aia. Probabil îl încurajam pe client să ceară și banii înapoi.”
Let me ask you a question, %recipient.firstname%.
Să spunem că îți cauți un client pentru serviciile tale.
În inbox ai 5 mesaje de la 5 antreprenori, care îți zic că vor să lucreze cu tine.
În același timp, ai opțiunea să trimiți cold messages la 100 de firme găsite online.
Dintre cele 2 opțiuni, tu pe care ai alege-o?
Să răspunzi la antreprenorii care îți zic clar că au nevoie de serviciile tale?
Sau să-ți încerci norocul cu 100 de firme, care nici nu știi dacă au nevoie de serviciile tale și nici măcar nu știu cine ești?
E întrebare destul de ușoară. Răspunsul se înțelege de la sine.
Hai să ne întoarcem la discuția de mai sus.
Sunt de acord cu extinderea pe mai multe canale de comunicare și să nu depinzi doar de un canal. Deci lucratul la comunicarea pe social media e un pas bun.
Dar să spui unui client să nu se mai axeze pe principalul canal care i-a adus vânzări până acum, pentru că prin postări pe FB are ”șansa să convingă omul”… well…
Asta zice multe.
Din fericire, clientul lui Constantin a luat decizia bună să nu asculte sfatul ăsta.
Înțeleg că persoana respectivă poate încearcă să arate de ce serviciile ei sunt utile clientului.
Și poate de asta i-a zis să nu se mai axeze pe Google Ads. Sau poate asta a învățat în teoria cursului de social media pe care l-a făcut.
Dar există un mod foarte ușor să eviți situații de genul:
Dacă nu ai tangențe cu o anumită arie din marketing, nu oferi sfaturi despre ea.
De exemplu, nu o să mă vezi prea curând vorbind de strategii și bune practici de Google Ads.
Asta pentru că știu cum funcționează canalul la un nivel basic, încât să-l pot include într-un plan de promovare.
Nu o să mă vezi că dau sfaturi de optimizare a reclamelor pe social media. Știu cum funcționează, dar nu mă bag pe asta că nu e aria mea.
Iar singurele sfaturi pe care ți le pot da pe design sunt dacă-mi place cum arată sau nu 😂
În schimb, pe partea de copy, storytelling și email marketing lucrez aproape zilnic. Așa că mă rezum la ele. Și în alte arii am prieteni la care pot apela pentru ajutor.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc