Cum să-ți faci un mic kit pentru diferite situații cu clienții

După ce am participat la mai multe call-uri de cunoaștere cu clienții, mi-am dat seama că se pierde mult timp pe discuția informațiilor de bază. Adică lucruri despre business pe care și eu le puteam găsi online. 

 

Ca să grăbim puțin ritmul și să ajungem la lucrurile mai importante în call, mi-am creat un proces de pregătire înainte de un apel. 

 

În 2023 am avut un client care voia să-și schimbe stilul de comunicare. El în sine e mai dinamic când vorbește, dar asta nu se simțea din texte. 

 

Așa că am studiat niște materiale, am creat un proces de lucru pentru asta, ca să facem niște texte ce sună mai mult ca el. Și de atunci l-am mai folosit în situații similare. 

 

Și în 2024, pentru că vreau să-mi schimb avatarul și să merg către edituri și autori de cărți, am pus cap la cap mai multe soluții și procese step by step pentru diferite situații cu care se confruntă ei. Cu loc de personalizări/schimbări când e cazul. 

 

N-am stat să le fac din primul an de freelancing. 

 

De trei sferturi din ele nici n-aș fi crezut că voi avea nevoie vreodată. Mai degrabă le-am făcut pentru că multe situații se repetau, doar că era alt business sau altă nișă.  

 

Faptul că știu ce am de făcut în mai multe situații mă ajută pe mine și pe client.  

 

Eu nu mă mai bâlbâi în call-uri că nu știu cu ce îl pot ajuta pe antreprenor, nu gândesc prea bine pe loc. 

 

Iar clientul vede din start că, dacă lucrăm împreună, am câte un răspuns pentru mai multe probleme pe care le are. Știu ce am de făcut, rămâne doar să batem palma și să trecem la treabă. 

 

E ca atunci când mergi la doctor după o durere din aia cruntă, la care alți medici doar se scărpinau după ceafă, ridicau din sprâncene și terapia recomandată era un ”Doamne ajută”, și cineva în sfârșit îți zice ce ai și ce să faci ca să scapi de problemă. E refreshing. 

 

Bine, acum ține și de antreprenor dacă vrea să facă ce îi prezinți tu (că și el ar trebui să-și dea acordul). Sau preferă să vină el cu fel de fel de strategii complicate că așa a văzut la ceva guru. 

 

Sau mai rău, tu îi propui să facă un lucru fain, care știi că ar avea potențial. Antreprenorul refuză. Vine un guru și spune același lucru pe care l-ai zis și tu, iar clientul brusc își schimbă părerea și face așa 😅 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *