Cum să oferi un feedback pe copy care chiar ajută un copywriter

Ok, eu sunt 100% dispusă să fiu înlocuită de ChatGPT dacă acesta poate să înțeleagă ce vrea clientul cu următoarele feedbacks:

„Nu-mi place, dar nu știu să-ți zic ce anume.”

„Nu-i bun, parcă nu-i ce trebuie.”

„Nu e atractiv sau catchy.”

Fiecare are dreptul la opinia lui. Și trebuie să-i placă clientului textul pe care îl folosește în promovare.

Doar că tipul ăsta de feedback te face doar să te întrebi: „Ce a vrut să zică autorul?”

În schimb, dacă vrei să lucrezi longterm cu un copywriter, care să livreze texte pe placul tău și al audienței, iată cum să-i oferi un feedback bun pe care să-l înțeleagă:

1. Arată mai exact ce parte din copy nu-ți place și spune de ce.

Nu-ți place ideea dezvoltată și ai prefera să mergi pe altceva.

Textul nu transmite emoții. Vrei ca după ce persoana citește emailul/sales page-ul, să simtă X.

E prea mort textul, nu are dinamism. Vrei un ritm mai alert de comunicare.

Aveai altceva în minte (aici e și de datoria copywriterului să întrebe dacă sunt ok ideile înainte să scrie – cel puțin până când devine mai familiar cu proiectul)

Oricare din variantele astea sunt mult mai utile decât „Nu-mi place.”

2. Arată-i niște exemple de cum vrei să sune textul tău.

Inainte de a începe să lucrați împreună, trimite-i niște exemple de branduri care îți plac cum comunică și ce anume îți place la ei.

Așa copywriterul are un exemplu de ce anume vrei.

Sau dacă ai un proiect cu partea de comunicare bine pusă la punct, spune-i că vrei să mergi pe același tipar ca înainte. Iar ce ți-a livrat nu seamănă cu ce ai avut înainte pentru că X, Y, Z.

3. Asigură-te că lași chestiile personale deoparte înainte să dai feedback.

Citește textul când ești odihnit și ai energie.

Lasă lucrurile personale deoparte și încearcă pe cât posibil să analizezi textul prin ochii audienței.

Așa e mai simplu să fii obiectiv și să judeci un text dacă este bun, sau este loc de îmbunătățiri.

Aplică astea 3 idei înainte să oferi un feedback pe copy.

Vei vedea că acel copywriter va începe să livreze mult mai bine decât atunci când spuneai „Nu e atractiv.”

Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro

Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:

1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.

2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.

3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *