Look, știu că mai fac greșeli în texte. Bag o literă greșită, sau uit să scriu un cuvânt din propoziție, pentru că gândesc mai repede decât scriu.
Sunt conștientă că-mi scapă și m-am împăcat cu ideea.
Se mai întâmplă. Atâta timp cât nu e un obicei și începi să-ți pui întrebări dacă persoana asta știe limba română sau nu, sunt ok cu ideea că-mi scapă mici greșeli.
Dacă singura problemă cu un text e că mi-a scăpat un cuvânt sau o literă, I can live with that.
Nu mă apucă depresia sau sindromul impostorului, în timp ce mă holbez pe geam la cerul care plânge, gândindu-mă la toate alegerile proaste făcute în viață.
În schimb, mi se pare o tactică foarte slabă să bagi greșeli intenționate în text ca să crești engagementul.
Prima dată am observat trendul ăsta pe social media. Cineva postează un text cu o greșeală și BOOM se adună 20 de comentarii, care-i spun autorului să învețe limba română.
Dar acum văd că s-a extins și pe email. Bagi intenționat o greșeală în titlu, ca să crească open rate-ul și numărul de reply-uri.
Ca apoi să trimiți încă un email, în care fie recunoști greșeala și îți ceri scuze, fie spui că de fapt e ”strategică”, pentru a atrage atenția.
Lemme tell you something.
Dacă singurul mod prin care poți atrage atenția e să adaugi o greșeală în titlu… you are doing something wrong 😅
Dacă vrei să faci ceva tip gamification, precum ”numără greșelile din text, trimite-mi un reply cu numărul și primești X, Y, Z”, okay. Aici ai un scop să adaugi greșeli intenționate.
Dar dacă le pui acolo doar ca să crești engagementul, aș mai studia puțin copywriting și email marketing.
Cu siguranță sunt și metode puțiiiiin mai bune de atât.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Promit că printre sugestiile pe care le vei primi mnu vha fiiii șă șcrii gleșit cah ță atraji atențția (damn, e mai greu decât credeam să bagi greșeli intenționate în text 😂)
Elena Petriuc