Citeam o postare pe Reddit, în care cineva a primit un newsletter slab scris de la o bancă (din punctul său de vedere).
Și se întreba dacă e o idee bună să le dea un mesaj, să le spună că el ar putea să-l scrie mult mai bine.
Short answer: nu.
Long answer: nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Sfârșit.
Okay, just kiddin, acum vine răspunsul mai serios:
Personal, nu sunt o fană a mesajelor la rece pentru a câștiga clienți.
(Nu zic că nu funcționează, ci eu nu am făcut/nu fac asta)
Principalele motive sunt că:
1. Tu, din exterior, n-ai de unde ști deciziile luate din spatele acelui text.
N-ai de unde ști cum performează.
N-ai de unde ști calitatea listei și dacă avatarului îi place conținutul.
N-ai de unde ști dacă emailul a fost scris de un copywriter, sau s-a mai băgat un manager peste acel text, care chiar e mulțumit de newsletter.
Să dai un feedback peste ceva despre care ai așa puține informații… nu e cea mai bună idee.
2. Rata de răspuns la mesajele trimise la rece e mică.
3. E mai simplu/eficient să merg către cineva care deja știe că are nevoie de copywriting, decât să încerc să-l conving că are nevoie de asta.
(Poți afla aici de ce)
Deși am văzut abordări la rece care mi-au plăcut, erau bine gândite, ce avea de gând să facă acel copywriter… nu e cea mai smart decizie.
Mesajul lui ar oferi un feedback negativ nesolicitat unei afaceri (și foarte puține persoane acceptă astfel de feedback cu brațele deschise).
Să-ți dau un exemplu mai simplu:
Imaginează-ți că ai 20 kg în plus față de cât ai acum și te plimbi pe stradă, iar un străin random te oprește, îți zice că trebuie să slăbești și-ți dă cadou un abonament la sala lui. Sau își oferă serviciile de personal training.
Cum te-ai simți?
Probabil n-ai fi în al nouălea cer 😅
Și cel mai probabil n-o să mergi la acea sală.
Intenția din spate poate fi bună – vrea să ajute pe cineva.
Dar trimițând un feedback negativ nesolicitat la primul contact… nu-i cea mai bună abordare.
Persoana intră în defensivă și chiar o poate lua ca un atac, pentru că ești un străin față de ea și nu ți-a cerut opinia.
Ce aș face în schimb, dacă aș fi în locul său, ar fi:
1. Să urmăresc afacerea în continuare pe email;
2. Să interacționez constant cu ea, să arăt că sunt interesată de acea nișă;
3. Treptat, le-aș oferi niște sugestii de testare ușor de implementat pe care le-am mai încercat pe alte proiecte și au avut rezultate bune.
Asta nu-ți aduce clienți pe loc.
Dar tot ar avea șanse de reușită mai mari decât să le spui în primul mesaj că ”newsletterul ăsta trebuie îmbunătățit”.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc