Stăteam pe Reddit și am dat de postarea asta, care mi-a atras atenția:
Imaginează-ți că ești un copywriter cu normă întreagă într-o agenție, dar pentru un an calendaristic din cariera ta ești repartizat să faci cu totul altceva.
Să spunem că e vorba de HR și să mai spunem că ești transferat în alt oraș, departe de rutina ta obișnuită și de cei dragi.
Așadar, timp de un an, ești ocupat cu ceva complet irelevant pentru cariera ta de copywriter.
-
Ce faci ca să rămâi în continuare creativ?
-
Cum îți îmbunătățești abilitățile de scris în puținul timp liber pe care îl ai?
-
Cum rămâi la curent cu piața de copywriting?
Hmmmm…
În primul rând, n-aș accepta să-mi schimb domeniul ca să fac HR sau altceva, fiindcă așa vrea șeful.
Nici tu nu chemi acasă un instalator ca să-ți șteargă praful.
Nici nu te duci în restaurant ca să-i spui bucătarului să-ți predea lecții de bachata.
De ce ar fi ok să-i zici copywriterului să facă altceva în afară de responsabilitățile lui?
Ai semnat un contract pentru un anumit post, înseamnă că ești plătit să scrii.
Nu altceva.
Dacă nu aș vrea să mă reprofilez, automat n-aș accepta și mi-aș căuta alt proiect / alt loc de muncă.
Pe termen lung, e o decizie mai bună decât să pierd un an din viață făcând ceva ce nu consider că mă va ajuta.
În al doilea rând, presupunând că aș vrea să încerc acel domeniu pentru o perioadă, fără să mă reprofilez 100%, aș păstra obiceiul de a scrie zilnic 30 de minute – o oră.
Și nu mă interesează neapărat să fie un text perfect, ci să explorez mai multe unghiuri, de dragul creativității și a scrisului.
Un text ar putea include storytelling.
Altul ar fi mai direct.
Unul vine ca răspuns la niște întrebări sau situații găsite online.
Celălalt pune accent pe povești personale.
Altul ilustrează o idee interesantă găsită prin cărți, parabole/povești generale.
Unul creează o așteptare despre mesaj, ca la final să spun ceva total opus.
Dacă mă organizez mai bine, poate chiar aș lua 1-2 proiecte mai micuțe la care pot lucra în weekend, ca să fiu la curent cu ce vor clienții din partea copywriterilor.
Așa mă asigur că măcar partea de creativitate / scris nu va avea așa mult de suferit, cât timp lucrez la altceva.
Dar, înainte să accept ceva diferit de domeniul meu, m-aș gândi serios dacă merită și vreau asta.
Altfel îmi pun pe pauză cariera de copy degeaba.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc