Cum faci oamenii mai receptivi la contentul tău

Imaginează-ți că citești emailul ăsta cu un pix orizontal în gură. 

 

”Așa faci exercițiile de dicție?” mă întreabă Constantin intrând în cameră, probabil invocat de râsul meu.  

 

”Suuuun…t a-mu-zan-teeee! Vrrrrei să în-cErci?”  

 

Constantin își înghite un râs, refuză din cap și pleacă din cameră să se ocupe de plantele sale.  

 

Pierderea lui, nu știe ce înseamnă distracție 😤 

 

I admit, dacă îmi spuneai anul trecut că o să ajung să fac exerciții de genul de dicție, aș fi avut multe dubii. Heck, slabe șanse să le fi făcut de bună voie. 

 

Că mno, în ce situații reale ești nevoit să vorbești cu pixul în gură? 

 

DAR acum înțeleg logica din spate la multe exerciții la care m-aș fi opus în trecut. 

 

Înainte credeam că, dacă vorbești cu un pix în gură sau poți spune poezii complicate cu ș, ț, r, devii bun la asta. Dar în cazuri reale nu te ajută cu nimic.  

 

De câte ori ai fost nevoit să spui într-o conversație normală ”știu că știi că știuca-i știucă și mai știu” multe alte chestii care încep cu Ș? 

 

După ce am citit mai multe principii de teaching, acum înțeleg logica din spate. Și sunt mai receptivă, chiar dacă uneori mi se par ciudate.  

 

But I try to find the fun in anything. Face învățatul mai plăcut. 

 

Moral of the story: 

 

”Logica din spate” și ”ce scop are asta” pot face oamenii mai receptivi la ce spui în contentul tău.  

 

Asta dacă sunt bazate pe principii solide. Nu conspirații, intuiție sau ce a visat autorul aseară. 

 

De exemplu, la vorbit cu pix în gură: vorbești mai conștient, te concentrezi pe fiecare literă și dacă îți iese asta cu o piedică (pixul), îți va fi mai ușor când vorbești în contexte normale. 

 

E un principiu solid. Sunt multe exemple care îl susțin. 

 

Și poate convinge pe cineva sceptic to give it a wave. 

 

În schimb, dacă principiile din spate sunt bazate doar pe afirmații controverse susținute de un studiu britanic… well, cam scârțâie credibilitatea. 

 

Dacă ai motive solide în spate la ce predai în content, e mai ușor să convingi oamenii să te asculte și să aplice. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *