Când eram mică, uram să citesc.
Uram ora de limba română, uram basmele și uram să stau jos, într-un loc, cu o carte în brațe.
(Oare am folosit de suficiente ori cuvântul ”uram” ca să înțelegi cât de mult detestam lucrurile astea?)
De când mă trezeam până seara, voiam să mă joc afară cu prietenii, să alerg și să mă cațăr pe unde apucam.
Doar că tata știa că am nevoie să citesc.
Așa că, într-o zi, ne-a pus pe mine și pe fratele meu, Florin, să citim jumătate de oră pe ceas înainte să primim ”recompensa”: eu să mă duc afară, iar Florin să se joace la calculator.
Amândoi ne-am luat câte o carte din bibliotecă.
El s-a așezat pe fotoliu și s-a apucat de citit, în timp ce eu stăteam și mă holbam ba la pagini, ba la ceasul de pe perete, ba la covor, până când mi-a venit o idee.
Era clar că n-aveam de gând să citesc.
Dar asta NU însemna că nu puteam să par că citesc.
M-am uitat la fratele meu și, în gând, am început să număr câte secunde îi ia să citească o pagină. Și, după ce am stabilit intervalul de timp, am început să dau paginile cărții aproape o dată cu el.
Am preferat să mă holbez la niște file dintr-o carte, timp de 30 de min, decât chiar să parcurg povestea aia 😅
Iar când s-a scurs timpul, am rupt ușa și am ieșit din casă ca un câine care n-a mai fost scos afară de vreo 12 ore.
De ce-ți zic această poveste?
Pentru că, oricât de mult ne-am dori, nu e deloc ușor să convingi o persoană să facă ceva.
Va găsi metode, mai mult sau mai puțin creative, de a se eschiva de la asta.
Poți să-i enumeri toate beneficiile acțiunii respective, dar dacă omul nu vrea, sau crede că nu are nevoie pe moment, va fi greu să-l convingi opusul.
Unii antreprenori, marketeri sau copywriteri au impresia că e ușor să schimbi o convingere cu un text de copy.
Dar dacă ar fi așa simplu, persoanele care urmăresc radio/TV ar fi cele mai sănătoase și active, pentru că ascult zilnic mesajele precum:
-
„Pentru o viață sănătoasă, faceți mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi.”
-
„Pentru o viață sănătoasă, mâncați zilnic fructe și legume.”
De asta, personal evit proiectele în care antreprenorul îmi spune:
„Trebuie neapărat să vindem la X persoane cu textul ăsta. Fă-l bun, fă-l convingător!”
Și, de obicei, X e un număr pe care cu greu îl obții la clienți cu comunități engaged, cu care ai vorbit luni de zile.
Iar produsul e de așa natură încât oamenii nu-l cumpără din impuls, sau cere avatarului să depună un efort destul de mare ca să obțină un beneficiu pe care el, acum, nu și-l dorește așa mult.
Așa că, data viitoare când ai un proiect care pune presiune pe tine că trebuie să vinzi mult cu un singur text, ai putea explica clientului că NU convingi pe loc o persoană să facă un anumit lucru.
Sau refuzi proiectul, pentru că va fi greu să convingi clientul să creadă ce am explicat mai sus cu o singură discuție/un singur mesaj :))
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc