Citisem ieri o postare într-un grup de Facebook de content marketing, de la un tip foarte revoltat că există copywriteri/content writeri care scriu greșit.
Și băiatu era nelămurit, neștiind ce mai caută oamenii ăștia în industrie, dacă nu știu să scrie. Asta fiind o abilitate esențială în domeniu.
Tot băiatu era iar nelămurit de ce doar el are ”curajul” să sară pe ăștia care scriu greșit.
Well… hai să le luăm pe rând.
1. Personal scrisul corect nu-l mai consider o abilitate esențială în domeniu.
La început am considerat asta. Astăzi ai ChatGPT.
Dacă știi domeniul, dar scrii greșit, în mai puțin de 30 de secunde te rezolvă AI-ul.
Inclusiv eu am un client care are idei foarte faine când vine vorba de copy/content. Problema e că nu scrie corect.
De când a început să se joace cu ChatGPT, poate posta pe social media textele lui, fără să-și bată capul cu scrisul corect.
Deci dacă singurul tău punct slab este că nu le ai cu gramatica, nu mai este un impediment asta.
Inclusiv eu fac greșeli, care îmi scapă și la editare.
Dar până acum n-am pierdut niciun client pentru că am mâncat o literă dintr-un cuvânt, am adăugat o literă în plus sau am uitat să pun o prepoziție.
2. Una este să-ți spui punctul de vedere, alta e să-ți bați joc de omul din spate.
Una e să atragi atenția că a scris greșit un cuvânt. Și să spui că mai are de lucru la partea de scriere până să-și vândă serviciile.
Alta e să te iei de om că e un escroc și n-are ce căuta un domeniu.
Și eu am adus în discuții tactici proaste și informații ”valoroase”, dar de fapt inutile în practică.
În fiecare caz m-am luat strict de informație. Și că n-ar trebui să iei de bun tot ce vezi și citești în online.
Dar nu m-am luat de persoanele care au zis asta. În majoritatea cazurilor nici nu-i cunosc.
Poate chiar sunt oameni faini.
Poate sunt genul de oameni care lovesc pui de căței pe stradă. Poate sunt criminali în serie.
N-am de unde să știu.
Tot ce pot ști despre ei este topicul despre care vorbesc. Așa că mă rezum la părerea mea despre topicul X.
3. „If you don’t want to look like an ass, then ask.”
Ăsta un sfat util, pe care l-am citit în Email Players Rules de la Ben Settle.
O tactică ciudată pe care am văzut-o în online e să scrii cuvinte greșite ca să atragi engagement.
Engagementul împinge postarea mai sus în grup. Poate persoana respectivă a scris greșit intenționat.
(nu zic că e o tactică ok, doar menționez că există)
Sau poate i-a scăpat, așa cum tuturor ne mai scapă câte o greșeală. Asta dacă nu ești robot.
Nu presupune că persoana e varză în domeniu sau că scrie greșit din cauza unui cuvânt.
Dacă singurul lucru de obiectat la o postare de promovare a serviciilor e că a scris un cuvânt greșit, atunci ar fi mai productiv să folosești timpul făcând altceva. Nu să stârnești un scandal pe un grup de Facebook de la ceva foarte banal.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 69 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: nelămurit
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „nelămurit” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.