Cel mai simplu mod să explici ceva nou prin content

”Știi ce nu-mi place la voi?” m-a întrebat vărul meu, în timp ce luam prânzul. ”Că nu vreți să recunoașteți că vreți să mâncați carne.” 

 

M-am uitat la el cu sprâncenele ridicate, încercând să-mi dau seama cum a ajuns la concluzia asta. Știam că prin ”voi” se referea la vegetarieni. 

 

”De ce zici asta?” l-am întrebat. 

 

”Pentru că mâncați preparate care prin definiție ar trebui să aibă carne. Burger. Lasagna. Salam.” 

 

”Dar există variante fără carne.” 

 

”Exact. Furați denumirile de la mâncăruri cu carne, când de fapt alea sunt niște minciuni. Nu sunteți originali să veniți cu denumirile voastre. Și așa ne băgați pe noi în ceață. Poate luăm din greșeală de la voi.” 

 

Asta s-a întâmplat când am fost la București.  

 

După ce m-am întors în Iași și am fost la cumpărături, la raionul cu lucruri vegane am găsit ceva felii de salam și bacon vegetale.  

 

Așa că le-am făcut poze și i le-am trimis vărului meu seara, ca să mă asigur că are un coșmar în care crede că mănâncă mezeluri, dar de fapt sunt chestii vegetale :)) 

 

Deși îi înțeleg punctul de vedere, există un motiv pentru care s-a păstrat denumirea asta. 

 

Majoritatea oamenilor știu ce e un burger, o lasagna, un salam. 

 

Și e mult mai simplu să spui că e un salam vegetal, decât un conglomerat de mazăre și soia tăiat în felii (și ceva-mi spune că nu mulți ar cumpăra ceva cu numele de conglomerat). 

 

Pe tine te interesează să explici audienței într-un mod ușor de înțeles ce e produsul tău.  

 

Dacă definiția la produsul tău se întinde pe o pagină, este o problemă acolo.  

 

Inclusiv la cărți și filme, conceptul îl scrii în maximum 3-5 rânduri. Dacă depășește, înseamnă că nu îți este clar care e acțiunea principală din povestea ta. 

 

Asta se aplică în mod special când faci un material în care explici ce este și cum funcționează ceva, la o audiență care nu a mai auzit de asta. 

 

Încerci să iei un lucru pe care îl cunosc deja și adaugi elementul de nou. De exemplu: 

 

E ca o lasagna, dar cu soia. 

 

Cursul X e ca un antrenament la sală. Vezi un exercițiu și faci pe loc.  

 

Slack e ca un whatsapp, doar că mai organizat și poți seta orele în care primești mesaje. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *