Cea mai bună schimbare din 2024

Anul trecut, cu vreo 3-4 zile înainte de Crăciun, am primit un mesaj de la un client că avea nevoie asap de 5-7 emailuri, ca să-și promoveze rapid un curs.  

 

Așa, ca înainte de sărbători. 

 

Am refuzat. Și, din câte știu, și-a căutat alt copywriter. 

 

N-am avut niciun regret că a plecat. Eram foarte obosită după luna precedentă, în care task-urile au venit mai mult peste noapte, sau cu prea puține zile înainte. 

 

Și pur și simplu nu voiam să lucrez când toată lumea se pregătea de Crăciun. 

 

De asta, în 2024 m-am axat mai mult să iau clienți care știu ce înseamnă să fii mai organizat. Și nu au de stins incendii de pe o zi pe alta. 

 

Cu excepția a două-trei proiecte de scurtă durată, mi-a reușit – mai ales spre finalul anului. 

 

Atunci am renunțat să mai iau clienți care vând cursuri online.  

 

Oricât de mult le găseam scuze că ”i-am prins mai aglomerați acum”, ”lansarea asta e mai dezorganizată, restul vor fi mai bine”, ”e treaba mea să-i ajut să se organizeze”, deja era un pattern atât de vizibil că până și un orb l-ar fi văzut. 

 

Multe proiecte din nișa asta nu se organizează. Sau dacă se organizează, te anunță prea din scurt ce au nevoie. Sau schimbă strategia peste noapte (dacă există). 

 

Stilul ăsta de lucru poate funcționa pentru un copywriter ce lucrează doar pe un proiect. Sau un angajat. 

 

Nu pentru un freelancer care trăiește din copy. Și nu face prostia să-și bazeze tot venitul pe un proiect, din care ți se poate face vânt foarte ușor. 

 

În paralel, în timp ce făceam schimbarea asta, m-am concentrat mai mult să lucrez cu afaceri care fie oferă servicii, fie lansează cărți. 

 

Cel puțin în cazul meu, aici am întâlnit mai mulți clienți care nu vor să lucreze cu stingători de incendii. 

 

Ci cu un copywriter. 

 

Acum, nu zic că vreunul dintre avatare este ”the silver bullet”, care rezolvă toate problemele și frustrările. 

 

Eu am găsit proiecte mai ok în nișa asta. 

 

Ce poți face tu este să iei proiecte din cât mai multe nișe, cel puțin când încă testezi domeniile.  

 

Vezi cum e atmosfera și cum se lucrează. Abia apoi poți găsi ce domeniu îți place mai mult. 

 

Oricum, orice ai alege nu e bătut în cuie.  

 

Nu te oprește nimeni să schimbi asta după câțiva ani, dacă vezi că nu ți se mai potrivește. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *