„Ce-i cu prețurile astea așa secrete?”

”Încă unul,” zice Constantin, oftând și tastând ceva pe telefon. 

 

”Ce s-a întâmplat?” 

 

”Eh… cineva a comentat tare supărat la reclama unui client. Zice că ținem ascunse prețurile și nu vrem să vindem, dar toate prețurile sunt afișate pe site!” 

 

Well, nu e nici prima oară când îmi spune aceeași poveste. Și probabil nici ultima.  

 

Încă proiectul în cauză vinde niște produse – unde, de cele mai multe ori, poți afișa lejer un preț fix, sau măcar niște repere, în caz că se personalizează. 

 

Dar acum ceva timp citisem o postare pe social media de la cineva, la fel de supărat, că a avut o discuție cu un copywriter care nu avea o listă de prețuri fixe să-i trimită pe loc. 

 

Sau un site unde să le afișeze. 

 

Well… it ain’t that simple, my friend. 

 

Da, probabil orice copywriter are o listă de prețuri standard pe care o urmează. Însă, de cele mai multe ori, le personalizezi proiectului. 

 

De exemplu, dacă un client îmi cere să fac o pagină de vânzare mai complexă în 1-2 zile (caz real), nu-l taxez la fel ca pe cineva care poate aștepta o lună.  

 

Prețul e aproape dublu.  

 

Urgențele și lipsa de organizare pentru a cere materialele necesare din timp costă. 

 

Sau, dacă antreprenorul vrea să dedic mai mult timp pe proiect, să știe că mă poate contacta în orice zi, iar în 1-2 zile rezolv ce are nevoie – din nou, va fi un preț diferit. 

 

Sau, dacă antreprenorul vrea să fac ceva ce nu ofer de obicei (de ex, să particip la mai mult de 1 apel lunar), va fi o taxă în plus. 

 

Sau, dacă practic nu am nimic de folosit pentru research pe proiect, ăsta e un efort și un timp extra dedicat care se taxează. 

 

Și lista de ”sau-uri” poate continua.  

 

Sunt multe variabile de luat în calcul când stabilești un preț. Am o cunoștință care ia în calcul la ofertă cât de dificil de lucrat este cu antreprenorul.  

 

De asta un freelancer nu are lista de prețuri afișată ca în piață.  

 

Încearcă să se protejeze de o greșeală: să nu ajungă să muncească mult mai mult și să aibă niște dureri de cap care în final nu merită nici efortul, nici pe plan financiar. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *