”Obișnuiam să mă cert cu mouse-ul că se termina prea repede bateria.
Am încercat: touchpad-ul laptopului, alt mouse cam zgomotos și încă unul fără fir, pe care îl dădeau jos pisicile.
Asta a dus la mai multă frustrare.
Apoi am descoperit mouse-ul X.
Acum nu mai am grija bateriilor.
Vrei și tu acest mouse? Îl poți comanda de aici.”
Dacă și ție ți se pare un pic cringe și nenatural ce a ieșit, e pentru că am scris povestea pe un template găsit random online.
Genul ăla de șablon la care ai propozițiile de-a gata, iar tu doar schimbi [problema], [rezultatul] etc.
Pe lângă că sună cum sună… e la fel ca multe texte făcute pe același template.
Și nici nu transmite emoțiile pe care ar trebui să se bazeze.
Pentru poveștile de acest tip cam vrei să transmiți acea frustrare că problema e nerezolvată.
Poate cu câteva exemple din viața de zi cu zi.
Poate cu o descriere mai puternică a trăirilor.
Poate cu niște expresii ce arată personalitatea persoanei pentru care scrii asta.
Iar după ce ai luat acel produs, vrei să transmiți niște entuziasm și ușurare că s-au rezolvat problemele.
Astea sunt lucruri pe care nu le vezi prin template-uri, mai ales dacă le urmezi pas cu pas și le respecți forma rigidă.
Dar dacă ții cont de ele, pot face o poveste mult mai bună.
Da, poți respecta structura din spate bazată pe transformare (de la X am ajuns la Y cu produsul Z).
Însă dacă treci mecanic prin fiecare etapă ca în template, îți iese un text succint, mecanic, ușor de scanat. Nu îți iese o poveste.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc