Aseară m-am uitat la un episod din Supernatural, în care cele două personaje, vânători de demoni, fantome și alte chestii de genul (numele serialului spune totul), au fost chemați de urgență la un hotel.
Iar când au ajuns acolo… toți oamenii erau îmbrăcați ca ei. Și nu doar atât.
Le imitau tonul. Spuneau chestii pe care ei le-ar zice. Aveau imitații ale armelor pe care le folosesc ei în misiuni.
De fapt, în hotel nu era neapărat ceva de ”vânat”.
Ci era un fel de Comic Con, dar doar despre cei doi.
Și când treceau printre participanți, se cringe-uiau la cât de fake erau. Oamenii se străduiau prea tare să fie ceva ce nu sunt, fără să-și dea seama că o dau în ridicol.
Fix înainte să văd episodul, un marketer mi-a trimis un video cu un fost client comun, la care amândoi am renunțat fiindcă era neprofesionist și avea așteptări foarte nerealiste.
Acel video era o încercare de imitație a lui Gary Vee.
Nu știu cât de mult îl urmărești, dar Gary are un stil așa mai dinamic de a vorbi. Plus că-l ajută mult și vocea, pentru că știe când să facă pauze vocale, sau ce să accentueze. Toate astea în timp ce sună natural.
Acel client e mai liniștit, mai puțin energic. O personalitate opusă a lui Gary. Se vedea că se străduia prea tare să dea din mâini și să pară mai plin de energie, când el e mai introvertit.
Și am mai avut situații de genul.
Clienții mai calmi voiau ca în mesaje să sune mai dinamici, deoarece asociau calmul cu plictisitor.
Ceea ce nu-i adevărat.
Poți să ai un mesaj bun, care sună viu, și fără să dai din mâini, din cap și din picioare.
Poți să ai un mesaj bun, care sună natural pentru tine, și fără să agiți pumnul în sus și să spui afirmații motivaționale.
În plus, te va ajuta mai tare pentru că poate fi destul de dificil fie să filmezi ceva, fie să postezi în online ceva ce tu n-ai spune. Vei simți că nu te regăsești – mai ales dacă textul e în numele tău.
Dacă sună mai mult ca tine și nu dai senzația că vrei să fii ceva ce nu ești, te vei simți mai comod cu acel mesaj.
Ca să bifez asta când scriu pentru clienți, de obicei, îi întreb dacă s-ar vedea zicând așa ceva într-o discuție obișnuită.
În funcție de răspuns, știu ce să ajustez în viitor.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc