Când clientul profită că faci modificări moca

Mai jos ai câteva dintre feedbackurile de la o parteneră problematică a unei cliente pe partea de design, de care se ocupă Constantin: 

 

Clientă: ”E prea întunecat.” 

 

Constantin: ”E făcut în stilul graficelor de la locații și culorilor brandului.” 

 

Clientă: ”Da, dar cumva du spre alt mov deschis și negrul spre mov. Îmi pare cam simplu… Este afișul A3 pentru Bookfest. 

 

Eu vreau creierul mov, asta ar putea face și cei de la editură, dar vreau o variantă de la noi.” 

 

+ puțin context pe lângă feedbackul de mai sus:  

 

Tot cu aceeași persoană a mai avut o situație în care cerea cai verzi pe pereți la design, dar ce voia ea nu ar fi arătat ok vizual.  

 

Și după câteva zile de du-te-vino a ajuns tot la varianta inițială 😅 

 

Între mine și Constantin, el e ”the good cop”. Își păstrează calmul și încearcă să înțeleagă ce vrea partenera respectivă. 

 

Eu l-am sfătuit pentru situații de genul să bage limită de modificări.  

 

Deoarece pierzi o zi cu un singur livrabil cerut de persoana respectivă, iar la final riști să nu-i placă și să vrea înapoi prima variantă.  

 

Ăla e timp pierdut, pe care l-ai putea folosi pe ceva mai important și cu clienți care nu îți dau dureri de cap. 

 

Eu n-am avut cine știe ce situații cu clienți care vor zeci de modificări, cel puțin pe partea de copy, cu proiectele pe care le-am selectat direct. De asta nici nu am fost nevoită să adaug în contract un număr limită. 

 

Iar majoritatea modificărilor au fost fie pertinente, fie lucruri care nu influențează foarte mult. 

 

Dar dacă tu te lovești de un client de genul, care îți întoarce textul de zeci de ori găsind câte ceva ce nu-i place, deja de la a treia cerere l-aș avertiza că următoarele modificări sunt contra cost. 

 

Din păcate, există și ”antreprenori” de genul, care profită că nu taxezi extra pentru modificări.  

 

Ce poți face în situații de genul: 

 

1. Pa, la revedere 👋 

 

Mai direct de atât nu pot să o spun :)) 

 

Citisem acum 2 ani o replică dintr-o carte ce mi-a rămas în minte și azi: 

 

”Există peste tot clienți nașpa. Dar nu sunt forțat să lucrez cu ei. Îi las pentru competiție.” 

 

Think about it când te mai întâlnești cu un client care îți scoate peri albi. 

 

2. Bagi un număr limită de modificări gratuite, restul sunt contra cost. 

 

Așa clientul devine mai cumpătat când cere modificări și le gândește mai bine dinainte. Nu profită de tine cerând mai multe variante, ca să aibă de unde să aleagă. 

 

În cazul de față, e o colaboratoare a unei cliente și prima variantă nu e o opțiune, pentru că ne intercalăm cu ea foarte rar. Și de asta varianta 2 e mai potrivită. 

 

Dar dacă n-ar fi situația asta și colaboratoarea ar fi direct clientă, aș tinde spre varianta 1. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *